Uppdaterad 4/2-10
375 Liters sällskapsakvarium!
Karet: 375 Liter med måtten 150*50*50
Belysning: för tillfället en t8 ramp med 2*36 watt väntar på en beställning sen blir det 2*54 watt.
Filtrering: Ett Fluval 405 ytterfilter
Inredning: Tyvärr hade jag lite bråttom att starta upp karet så ja han inte spara ihop till n vettig bakrund så det sitter en blåplanch just nu får väll hitta på nått bättre så småning om, förutom det så har jag en sandbotten en del rötter har byggt upp rätt mkt grottor med kolsten och skiffer.
Har tänkt att ha rätt så mkt växter i karet och har enså länge bara planterat höga snabbväxande växter baktill i karet. Ska använda PMDD och EasyCarbo som gödning hade jag tänkt (Beställlt)
Invånare just nu:
2 st Black ghost 1 på ca 20-25cm och en liten på ca 8 cm (jag vet dom brukar integå ihop med det funkar jätte bra den lilla ska dock flyttas så fort ja kommit igång med mitt sa kar)
4 st Scalarer ca 5-7 cm nos till stjärt
1 st kyssgurami
1st siamesisk algätare
1st ancistrus (fler ska köpas)
4 st rödmunstetror (kanske blir mat)
1 st Poll´s vändmal
Fick ju ett 191 liters kar gratis av sambons morbror så då fick ja med en del fisk det var som kravet ska försöka bli av med vissa tror jag.
Framtida fiskar:
Finns många arter jag skulle vilja ha men här är några st som kanske komer att inhandlas efter att ha läst på lite.
1 st Öronål
1 stort stim tetror
kanske några pansarmalar
nån jordätare
2 scalarer
men vi får se va det blir hehe.