gonzo44 skrev:ser bra ut än så länge.. Lek på du och lägg ut bilder
hannesc skrev:gillade din ide med blästersand på lacken. hur blev det? ser det konstigt ut eller så? hur strödde du över det?
Triumph skrev:Jag hoppas det. Livandes skoj att bygga upp i alla fall. Ska bli intressant att inreda resten och dra igång. Har lackat med Epolan V och i 2:a lagret strött på fin blästersand för att slippa glansig yta. Under allt ligger givetvis betongspackel med färgpigment i.
Triumph skrev:Tackar! Har följt ditt bygge. Kul och fint som attan. Hur går det med grumlet? Lacken som larvar sig? infesorier? Eller vad? Blir lite nervis själv. Har själv lackat med Epolan V... Lirar inte det får det bli Epotex utanpå...
gonzo44 skrev:Visst är det kul att hålla på och forma efter eget behag.. jo grumlet har gett med sej så gott som helt, kol i filtret ordnade den saken tvekar till att det är lacken. jag har samma tanke som dej med epoxy utanpå om det inte ordnar sej, men som det ser ut nu så går det åt rätt håll
Jag gillade verkligen din bakgrund enkel och riktigt snygg... keep up the god work;)
Moving Waves skrev:Diggar verkligen din bakgrund, att du fått den att se ut som en sandbank istället för det vanliga stenröset som sällan blir riktigt naturtroget. Bra gjort!
Triumph skrev:Hittade ett riktigt vattensjukt område med alla träds rötter blottade. Kunde inte låta bli att sticka hem och hämta sågen. Har för övrigt nya teori om cyano och algboomar. Dom triggas av för låga näringsvärden. Efter någon månad med ett nystartat kar hos den skötsamma akvaristen som matar svårt lite och tar bort halvvissna blad mm inträffar det. När dom väl är där är det svårt att vända. Min nya plan är att mörklägga och sedan fortsätta med pmdd.
sauser skrev:sjukt läcker rot:)
Triumph skrev:Visst är det! Hoppas den funkar i karet. Är från en al. Dom håller på och röjer ett vattennära område här, så maken till utbud har man sällan sett innan. Ett "svenskt mangovedälta" av massa träd med häftiga blottade rotsysem som dom sågar ner för att bevara strandområdet. Inga fullvuxna, utan mer mellan sly och träd. Lagom storlek för kar. Ska nog dit och norpa mer för kommande behov
sauser skrev:hehe ner och plocka och sälj på blocket:p så sjukt svårt att få tag på snygga rötter :) är ute och letar för fullt här i stockholm:)