Jag påbörjade mitt projekt för två veckor sen. Jag beställde ett 375 liters kar som jag fick ett bra pris på. Köpte leka-block som jag skulle ha som ställning plus två cirkulationspumpar på 1500 l st och tre stora BTN moduler. En filter modul till ena kortsidan och två större till baksidan.
Jag köpte även fem fina Frontosor som jag hade hos en kompis tills jag fick karet (fick även bra pris på dom):)
I fredags var det dags att hämta akvariet och det blev också ett besök till Kent i Nol där jag köpte ett par Alto compressiceps Kigoma och två par Calvus. Hela helgen pysslade jag för att få allt i ordning, limma bakgrunder mm. Jag dokumenterade allt med min kamera som jag tänkte lägga upp i en tråd här. Igår fick alla fiskarna sitt nya hem och allt gick bra, tills idag då tjejen ringde till mig på jobbet och sa att akvariumet läcker. Så det var bara att åka hem och tömma:( Fiskarna fick åka i ilfart till min kompis som odlar malawi. Det var också han som hade tagit hem karet åt mig och han konstaterade att silikonet var väldigt dåligt i hörnet där det hade läckt. Så det ska reklameras, skönt iaf att det inte är en själv som har klantat sig så det har gått sönder. Men surt för all tid och pengar som man har lagt ned.
Men nu till min fråga. Eftersom det ska reklameras måste jag antagligen ta bort modulerna och jag undrar om det går och om nån vet hur man i så fall får bort dom smidigast.