I ett 160 liters skulle jag råda dig att endast hålla en art, max två och då av en av de mindre malawi-cikliderna. Det jag tycker skulle passa i ett 160 liters är antingen Aulonocara, Labidochromis caeruleus (golden).
en möjlig upsättning som skulle vara maxantalet fiskar är:
6st Goldens
1 hanne och 3 honor av någon Aulonocara (dock ej jacobfreibergi som sägs vara aggressivare än de andra aulonocarorna). Du kan nog hålla en hanne till, men risken är att det blir smågräl mellan dem. Det som talar för att ha två hannar är att den dominante har lite motstånd och kommer att visa upp sina finaste färger.
Det fungerade för mig att ha två hannar och två honor av Aulonocara sp. "röd rubin" i ett 90 litersakvarium ett tag (dock ungdjur med endast en utfärgad hanne) utan några fighter, men den icke dominante hannen bodde bakom pumpen. Detta skulle jag dock inte göra en gång till på grund av de aggressioner som var mellan dem, när man tänker på att de blir mer kraftfulla och mer revirhävdande när de blir vuxna och könsmogna fullt ut.
Jag hoppas att du fått någon som helst hjälp av detta inlägg, gällanbde akvariestorlek så är det alltid bättre med större akvarium men 8000 kronor för ett skulle jag inte ge, kolla in begagnat-marknaden, jag fick mitt 540-akvarium för 1000kronor, jag hade visserligen en himla tur men det går att få tag i bra kavarium med fiskar och utrustning för runt 3-4000kr. Då snackar jag akvarium över 375 liter.
Jag hoppas att du får ett fint akvarium!!