310 Liter , tips ?

#1 - 31 december 2008 12:49
I mitt tidigare inlägg "310 L med aborre och löja" skrev jag att , ja precis som i rubriken, att jag har ett 310L med aborrar och löjor i.
Men vi har bestämt att i april får jag bestäma vad vi ska ha för fiskar där i, men jag har fått hjärnsläpp.. Har ingen aning om vilka fiskar som är intressanta och roliga... Jag tror iallafall att jag vill satsa på något annat än levandefödare.. Om ni får några ideér så får ni gärna skriva det här :d
#2 - 31 december 2008 14:17
jag tror nog inte du ska ha mer fisk än dom. för dom blir rätt så stora. problemet är dels är Aborre rovfisk som blir en storfisk så du måste ju såfall skaffa stora kallvattens fiskar som i sin tur blir för mycket fisk i karet.

hade du tänkt att ta veck Löjan och Aborren så kan du ju välja mer fritt vad du själv tycker. du kan ju välja artakvarium eller biotopakvarium eller mixakvarium(sällskapsakvarium). och där finns många roliga fiskar som passar i 310L
du kan ju kolla här
http://www.zoopet.com/fiskar/index.php

jag själv gillar ju biotop akvarium som efterliknar sydamerika,nordamerika och sydasien så jag hade gjort nåt sånt i det.

Annons