Nu har jag suttit här och läst forumet i några dar, och blir mer och mer irriterad över att jag inte kan ha ett akvarium just nu pga snar flytt. Men hemma hos föräldrarna står mitt gamla 300-liters kar tomt. Och i mars när boendesituationen rett ut sig, så måste jag bara sätta upp det igen. Det jag funderar på då, är chokladciklider. De verkar väldigt charmiga. Tänkte skaffa en liten grupp ungfiskar, så att det förhoppningsvis blir ett lekpar. Dessutom tänkte jag ha ett stim Corydoras. Har de olika temperament, de olika pansarmalarna? Och olika krav på vattnet? Sen så blir det ett stim med lite större tetror. Förslag? Och några ancistrus att toppa av med. Hur låter det?
Mycket rötter ska jag ha, och jag blir inte klok på om chokladcikliderna är farliga på växterna eller inte? Tänkte i alla fall försöka med rätt mycket växter. Eller skulle det funka bättre med torvvatten. Är väldigt eggad på det, men vet inte hur det går ihop med växter.
Ja, tänkte bara slänga ut det här för att höra vd ni tycker.
Har "lyckats" göra mig av med ramp och pump också, så demåste också införskaffas. Tips?
mvh Patrik