30 grader

#1 - 13 juni 2007 09:08
Det är 30 grader i mitt akvarie med dem fiskar som användarnamnet antyder plus några skaldjur.Jag har stängt av värmaren men det hjälper inte och HJÄLP!
#2 - 13 juni 2007 09:37
Tipsen jag fått här på forumet av olika skribenter är: vänd på dygnet, låt lampan vara tänd på natten och släckt nu på dagen, ta bort täckglaset under dagen så dunstar vattnet = avkylning, ha pumpen på max så att du har så mycket rörelse i vattnet som möjligt. Kan säga att det är bra tips ;)
MEN är det akut funkar det med att göra ett litet vattenbyte och då låta nya vattnet vara iskallt - obs häll i det långsamt.
Det här forumet är väldigt bra, speciellt för oss nya akvarister!!! :)
#3 - 13 juni 2007 10:14
Det pågår redan x antal trådar i samma ämne, är det då en bra ide att skapa en till? På de 4 översta platserna nu ligger det 3st som handlar om temperatur i akvariet, och jag skulle tro att med en sökning så skulle förra årets trådar på samma tema dyka upp.
#4 - 13 juni 2007 10:19
förra sommaren var kall den här är varm;)
vill inte skriva om mina problem i andras trådar
#5 - 13 juni 2007 10:29
Jag fick flytta mitt 50l kar till nerdre våningen och ta boret locket. har ca 25 grader nu :)
#6 - 13 juni 2007 10:30
#7 - 13 juni 2007 11:41
förra sommaren var kall den här är varm;)

vill inte skriva om mina problem i andras trådar

[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Vill inte skriva om dina problem i andras trådar? När dom har samma problem? Om du läser vilka svar dom får så skulle det förvåna mig mycket om det kommer andra patentlösningar i din tråd med samma problem.[/FONT][/SIZE]
Bilagor:
#8 - 13 juni 2007 11:53
också tycker jag vi ska

Hjälpa istället för stjälpa grabben är i tioårsåldern så han blir kanske ledsen av ditt beetende.
#9 - 13 juni 2007 11:55
Äh det är ingen fara!
Bilagor:
#10 - 13 juni 2007 12:04
Inget personligt 3 guppy 7 neontetra 2 mal, men innan du startar en ny tråd kolla först snabbt upp om du kan få svar på din fråga i en befintlig tråd. Skriv sedan i den.

Det finns redan 4 andra trådar med exakt samma fråga som din, varför inte använda någon av dem. bara ett litet tips för att göra detta forumet lite mindre överröst med trådar.

-----------------------

Ärligt, här hade det suttit bättre med hårdare moderering. Lås denna tråden och hänvisa till någon av de föregående trådarna.

Man lessnar snabbt på ett forum där det bokstavligen talas översvämmas av exakt samma trådar hela tiden.
#11 - 13 juni 2007 12:06
Någon annan som stör sig på appappalayas inlägg så håller vi inte på här på zoopet.
#12 - 13 juni 2007 12:13
det ända som hjälper när det är så här varmt är nog att byta vatten. särskilt då du har ett så litet akvarium.

och snälla håll er till ämnet.
#13 - 13 juni 2007 12:21
Jag stör dig på din tråd. Du behöver inte göra nya trådar herregud. Men ett tips är att byta ca 10 procent vatten varie dag. Iskallt vatten. Och lägga ispåsar i akvariumet.
#15 - 13 juni 2007 15:02
Gjorde 10% vattenbyte med iskallt vatten och temp är nere på 27 grader men det är 3 för mycket så i morgen gör jag ett till.
#16 - 13 juni 2007 15:11
Har haft min värme avslagen i flera månader och har konstant 25 grader i alla kar. Om jag inte minns fel var det någon/några här på Zoopet som aldrig hade värmare på....
#17 - 13 juni 2007 15:54
När jag var liten så hade vi mellan 21-22 grader inomhus och tyckte det var ok. Nu när jag är fullvuxen och bor i en egen lägenhet så har jag och min familj 24 grader inomhus och tycker det är ok.......går tempen ner till 21 grader så känns det lite ruggigt.
Har man sedan ett akvarium så borde det ligga på runt 26 grader (rumstemp + belysning) och det börjar ju redan där bli lite i överkant högt!

Kanske ska fundera på kylare till mitt kommande akvarium!

Annons