3 frågor...

#1 - 3 maj 2004 16:01
Hej!

1. Jag har letat och letat men jag kan fortfarande inte hitta en sida där det står priser på fiskar och tillbehör.
Vart hittar man det?

2. En fråga till. Jag vet inte om jag ska köpa ett nytt filter till mitt 54 liters kar. Nuvarande filtret är en Fluval 1 Plus..
Jag kan absolut ingenting om detta och skulle upskatta ifall någon hade lust att ge mig en länk till en sida där priser står på tillbehör och fisk.

3. Har nyligen köpt två fiskar. Killen har typ en "svärd" som sitter längst bak och tjejen har ingenting. Hur lång tid tar det innan de börjar skapa yngel eller "leka" tror jag att det hette. Killen ser typ ut så här---> [:-153] men den är lite mer rödaktigare. Vet inte riktigt vilken sorts fisk.

Tack på förhand och hoppas på svar.
Suvären hemsida förresten!! [:-26]

Black_molly
#2 - 3 maj 2004 16:39
3 är en svärbärare :)
#3 - 3 maj 2004 16:48
Fluval gör finfina innerfilter. Måhända är Fluval 1+ något för litet för ett 54-liters, med tanke på att det bara pumpar relativt måttliga 200 l/h.

Om ditt fiskhotell är fullbelagt, eller kommer att bli det inom snar framtid, vore det nog lämpligt att uppgradera till ett Fluval 2+ på 400 l/h.

PS: Kika på www.guldfisken.se

De har det mesta man kan önska sig till rimliga priser avseende tillbehör.

Cheers,

/GBT
#4 - 3 maj 2004 16:48
Ursprungligen skickat av black_molly

Hej!

1. Jag har letat och letat men jag kan fortfarande inte hitta en sida där det står priser på fiskar och tillbehör.

Vart hittar man det?

2. En fråga till. Jag vet inte om jag ska köpa ett nytt filter till mitt 54 liters kar. Nuvarande filtret är en Fluval 1 Plus..

Jag kan absolut ingenting om detta och skulle upskatta ifall någon hade lust att ge mig en länk till en sida där priser står på tillbehör och fisk.

Black_molly

Hej,
varför inte kolla i närmaste akvarieaffär, vill du handla på nätet till vettiga priser, dock ej fiskar, kolla på
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?t=willkommen&nu=1
Jag har bra erfarenhet av dem
Hls
/Jürgen
#5 - 3 maj 2004 17:01
TACK alla som skickade ett svar så fooort!! Tack att ni finns.

M V H

Black

Annons