3 döda på ett dygn..

#1 - 2 april 2008 05:54
Igår när jag och Lones gjorde rent mitt akvarium så la vi alla fiskar i några andra burkar. Så gick vi ner på nedervåningen och när vi kom upp så hade två fiskar hoppat ur burken.. Det var mina blodtetror. Vi stoppa ner dem i vattnet men det var bara en som överlevde :(
Det var nummer 1 det..

Jag har ju två klogrodor som jag la ner i en burk MED lock på eftersom det redan har hoppat ur två fiskar, men det var en liten glipa.. De fick vara i sina burkar ganska länge eftersom vattnet skulle bli varmt. När jag kom upp och skulle lägga i dem i akvariet så var det bara EN groda kvar! Jag ropade på min pappa och så letade vi på hela övervåningen men sen gav vi upp, vi gick ner för trappan och där låg grodan! Han hade hoppat ner för trappan och lagt sig bland massa sladdar. När jag la honom i vatten så var han hård som en skalbagge men han levde, men imorse så var han död :( Det var lite coolt att han kunde hoppa ner för trappan men sorgligt att han dog..

Nummer 3.
När vi letade efter grodan så hittade pappa ett dött yngel på golvet.. Det hade ochså hoppat ur sin burk och var snustorr.

Det var min olycksdag! [B)]
#2 - 2 april 2008 07:02
Nää... Stackars dig... Det finns någon skrock att olyckor kommer i 3... Så nu borde du vara säker ett tag iaf.. [:-174]
#3 - 2 april 2008 13:11
Tråkigt för dig :(
#4 - 2 april 2008 15:41
vf har du inte kvar alla fiskar i akvariumet istället för att flytta dom
#5 - 2 april 2008 16:49
Baf2 skrev:
vf har du inte kvar alla fiskar i akvariumet istället för att flytta dom

Jo, men skulle byta rätt mycket vatten, lite mer än hälften och då kanske man inte ska ha kvar dem i akvariumet.
#6 - 2 april 2008 16:59
Jo då det går bra bara det inte handlar om några få cm.
#7 - 2 april 2008 17:04
Okej. Men är rädd att de minsta fiskarna ska sugas in i slangen..
Kan de göra det? Typ guppys eller tetror.
#8 - 2 april 2008 17:08
Trä en strumpa över slangen.
#9 - 2 april 2008 17:10
Kör inte runt så mycket med slangen och sen får du bara hålla koll på insuget. :p
#10 - 3 april 2008 11:20
Det var inte alls bra att du la dom i olika burkar du skulle ha kvar dom i vattnet det behöver inte ha alls mkt vatten det handlar om några få cm. Stackars fiskar...
Men jag undrar vad du gjorde på nedervåningen när du var uppe och skulle fixa med karet.? Man kan tyvär inte gå i från karet eftersom då händer sådana saker men nu vet du det till nästa gång gå aldrig från karet!

Mvh agneshär :)
#11 - 3 april 2008 14:11
Agneshär skrev:
Det var inte alls bra att du la dom i olika burkar du skulle ha kvar dom i vattnet det behöver inte ha alls mkt vatten det handlar om några få cm. Stackars fiskar...

Men jag undrar vad du gjorde på nedervåningen när du var uppe och skulle fixa med karet.? Man kan tyvär inte gå i från karet eftersom då händer sådana saker men nu vet du det till nästa gång gå aldrig från karet!

Mvh agneshär :)

Det var Natalie och Isabelle som bankade på fönstrena där nere så jag var tvungen att gå ner! Men jag vet att man inte ska gå ifrån... Brukar inte göra det annars, men gjort är gjort och jag lärde mig att jag måste, måste, måste ha lock på burkarna ifall jag lägger fiskarna i burkar någon gång igen..

Annons