2st Korta frågor!Svara snälla

#1 - 19 oktober 2006 16:53
:) :confused: Ska jag hälla i beredningsmedel och (biotopol) samt nyttobaktarier (Stress zyme) som vanligt fast jag nu ska till och medicinera mot bakterier och parasiter?

Eller ska endast medicinen vara i vattnet?

mvh
#2 - 19 oktober 2006 18:15
Beredningsmedel stör mediciner som är kopparbaserade.
#3 - 19 oktober 2006 18:24
- Bara medicin i .
#4 - 19 oktober 2006 18:33
Healena skrev:
- Bara medicin i .
Vad är det för medicin du skall ha i är det en bakteriedödande medicin typ aquafuran så tar den död på bakterierna i ditt filter och då behöver du tillsätta efter cirka 5 dar bakterier på flaska. Finns i alla akvarieaffärer. Jag brukar alltid efter avslutad medicinering tillsätta bactopur.
#5 - 19 oktober 2006 18:36
matzen skrev:
Vad är det för medicin du skall ha i är det en bakteriedödande medicin typ aquafuran så tar den död på bakterierna i ditt filter och då behöver du tillsätta efter cirka 5 dar bakterier på flaska. Finns i alla akvarieaffärer. Jag brukar alltid efter avslutad medicinering tillsätta bactopur.

- Efter avslutad medicinering filtrerar jag alltid med aktivt kol för att få bort ev. medicinrester. Detta i några dagar. Jag brukar låta det gå en dag med kolfiltrering - och sedan börja med bakteriekultur :)
#6 - 19 oktober 2006 18:45
matzen skrev:

Den medicin jag har hällt i heter EktolFluid.
Jag läste för snabbt i broschyren så jag tillsatte även nyttobakerier på en gång samt beredningsmedel???hjääääääääääääääälp vad har jag gjort.
Ska jag börja om igen nu??[:o]

Annons