2st i samma spottkar!?

#1 - 16 januari 2006 07:44
har hört att man inte ska ha 2 stycken tuggande honor i samma spottkar men varför inte!?!?
#2 - 16 januari 2006 15:27
är Det Ingen Som Vet Eller?!?!
#3 - 16 januari 2006 15:47
Om det inte är avdelat så kommer troligtvis den ena honan ät upp den andras bebisar. Detta har hänt mig med två malawihonor i samma kar...
#4 - 16 januari 2006 16:35
[quote=cobra]Om det inte är avdelat så kommer troligtvis den ena honan ät upp den andras bebisar. Detta har hänt mig med två malawihonor i samma kar...[/quote]¨
så jag ska dela upp akvariumet...med vadå?

har på ciklid.se frågat samma sak och dom sa att den starkaste honan jagar bort den svagare! det tycker jag låter lite konstigt! men men..jaf tycker att det du sa älåter helt klart vättigare. då riskerar man i varje fall inte att bli av med massa yngel!

mvh christoffer
#5 - 16 januari 2006 16:37
[quote=cobra]Om det inte är avdelat så kommer troligtvis den ena honan ät upp den andras bebisar. Detta har hänt mig med två malawihonor i samma kar...[/quote]¨
så jag ska dela upp akvariumet...med vadå?

har på ciklid.se frågat samma sak och dom sa att den starkaste honan jagar bort den svagare! det tycker jag låter lite konstigt! men men..jaf tycker att det du sa älåter helt klart vättigare. då riskerar man i varje fall inte att bli av med massa yngel!

mvh christoffer
#6 - 17 januari 2006 12:55
Du kan dela upp karet, med blå filtermatta.
#7 - 17 januari 2006 17:02
ok ! tack för alla svar! [:)]

Annons