25w eller 75w doppvärmare till 54L ?

#1 - 1 september 2011 20:43
Har 2 olika värmare att välja på till mitt 54L kar med kampfisk.

Antingen en Jäger 75w, eller en Aquael 25w... Jägern är det bättre kvalité på vad jag förstått? Men samtidigt lite "stor/kraftfull" till ett 54L?..

Vilken skulle ni rekommendera att jag väljer, om jag inte vill ha fisken kokt? :D
#2 - 2 september 2011 07:10
Om du inte vill ha fisken kokt så är det kvalité du ska satsa på, den kan bli kokt även med 25w, fast tar det längre tid. Men jag kan inte märkena, vet inte om Jäger är mer stabil är Aquael. Vilken är äldst?
#3 - 2 september 2011 07:17
MrLogic skrev:
Om du inte vill ha fisken kokt så är det kvalité du ska satsa på, den kan bli kokt även med 25w, fast tar det längre tid. Men jag kan inte märkena, vet inte om Jäger är mer stabil är Aquael. Vilken är äldst?

Vilken som är äldst vet jag inte då det inte är jag som köpt dom från början, men båda säljs hos PWSS fortfarande.
#4 - 2 september 2011 07:18
Jäger är väl en gammal trotjänare inom just värmare om ja inte minns helt galet fel.
men jag skulle nog satsat på 25W.
#5 - 2 september 2011 07:23
jag hade med kört på 25w. det funkar med den större med, men risken är att den får fnatt. för den kommer stå o slå av o på konstant. den kommer ju värma vattnet för fort nämligen.
#6 - 2 september 2011 07:28
Okej, en 25w får det bli då:).. Tänkte köpa på tradera då det fanns ett par st väldigt billiga där. Men nu börjar jag känna mig lite osäker på att köpa beg och kanske köper en ny Jäger 25w ist hehe..
#7 - 2 september 2011 07:35
Det låter som ett klokt val.
#8 - 2 september 2011 07:46
jag har köpt mycket grejjer på tradera. o mycket har varit bra. men köpte en doppvärmare en gång. vart nån kinesisk skit eller så. fungerade i 20 min. sen gick den inte igång mer. så jag hade nog köpt en "riktig" i en bra affär.

doppvärmare är ju rätt viktiga i det att om de får fnatt kan de koka fisken åt dig. o det är ju inte så kul. så en pålitlig doppvärmare är en rätt bra investering.
#9 - 2 september 2011 07:55
hannesc skrev:
jag har köpt mycket grejjer på tradera. o mycket har varit bra. men köpte en doppvärmare en gång. vart nån kinesisk skit eller så. fungerade i 20 min. sen gick den inte igång mer. så jag hade nog köpt en "riktig" i en bra affär.

doppvärmare är ju rätt viktiga i det att om de får fnatt kan de koka fisken åt dig. o det är ju inte så kul. så en pålitlig doppvärmare är en rätt bra investering.

Edit: Hur är Aquael´s doppvärmare (eller Aquaels prylar överlag)? Bra eller anus? :confused:

Ja just doppvärmaren kanske är dumt att snåla på då :p. När man ska stoppa El-prylar i vatten så bör man nog fundera lite på vad man väljer får nåt..

Tack alla för hjälpen! :D
#10 - 2 september 2011 11:50
Min erfarenhet av aquael är att det är bra grejer. Hade valt 25w, främst av anledningen att den är mycket mindre, är ju alltid skönt att kunna gömma elektroniken bakom växter och sånt.
#11 - 2 september 2011 12:12
har med bra erfarenheter av aquael faktiskt
#12 - 2 september 2011 12:23
efter 3 "kokningar" av fisk så skulle inte en doppis som har mer watt än 0,4-0,5W/liter komma nära nått kar hos mig.

så, till 54 liter....ta en 25 wattare.

.
#13 - 2 september 2011 16:16
Det fick bli en aquael 25w tillslut, så får vi se vart det slutar sen :D

Annons