Jag får nog sova med flytvästen på mig hädanefter, 560 liters + 678 liters kar bredvid sängen! Tur att jag bor längst ner, dränker inte grannarna i alla fall.
Funderar faktiskt allvarligt på att fixa så att jag snabbt kan lyfta bort tröskeln under balkongdörren om det skulle bli översvämning, då kan man ju försöka raka ut vattnet den vägen.
Undrar om bostadsrättsföreningen skulle låta mig ta upp en golvbrunn i vardagsrummet, lite undangömd under tv-bänken eller så? Har nämligen mitt källarförråd med fönster precis under vardagsrummet, då kan ju vattnet ledas ut till dagvattenbrunnen utanför! Jag vågar nog inte fråga... Som tur är har de ingenting emot mina akvarier i alla fall!
En sak som jag absolut ska göra när jag lägger in nya plastmattor är att låta dem gå upp en bit på väggen, som man gör i våtrum. Sen får man dölja det bakom golvlisterna. Det hindrar nog en del av vattnet att sugas upp av väggarna om något kar skulle spricka. Så kan man ju täta under trösklarna också, med lite silikon. Då kanske bara ett rum blir översvämmat istället för hela lägenheten.
Kalla mig Noak, ni! [:-39][:-19][:-96]