Köpte ett begagnat kar den 16/1 på 250liter med hemma gjord bänk och ytterfilter med mera...
Bänken var förstor och fel färg så det blev till att börja med att bygga om den! Minskade ner den en hel del... Blev även en vit oljefärg.
Bild på bänken:

Bestämde mig ganska fort att jag skall bygga en egen bakgrund i frigolit... Googlade en massor och hittade en massa tips!
Bild från bygget:

efter första lagret av husfix:

Valde att bygga in insug och utblås till vänster på bakgrunden. Får även plats med doppvärmaren där!
Bild på lackad och provmonterad bakgrund:

Efter lyckad provmontering så siliconade jag fast den! Fick torka lite extra länge! ;)
Fick stå med vatten i ca 10dagar med mindre vattenbyten varje dag(ca 20%).
Jippi nu var det dax att få börja rengöra grus (råda). koka rötter med mera! På eftermiddagen var det dags att införskaffa växter! Blev en del olika!
Dem jag kommer ihåg är: Amazonsvärdsplanta, Vallisneria, Cryptocoryne och nålsäv! De andra minns jag inte vad de heter! Tycker om den röda som finns längst bak(syns dåligt på nästa bild längst bak)
Bild på planterat akvarie:

Bild på den röda:

Nu blir det att försöka få igång växterna innan fiskarna skall få flytta hem! Tänkte att ca 2veckor blir lagom!?
Så långt har jag kommit till dagens datum (9/2)!
Läste på forumet om en vad jag tycker bra kombo på fiskar så det får bli: Kurvciklid,
Kardinaltetra (stim om 25st minst), Ottos , Corys (tack Camilla).
Kanske även kan få in en sten eller två...
Har ni tips eller idéer så tveka inte!
//Axel

[/URL]
[/URL]