Det ser bättre ut idag iaf, men fortfarande väldigt grumligt.
Men jag har konstaterat att lite mer sand behövs, då funderade jag över innerfiltret.
Skulle misstänka det, en säck är i minsta laget;). Grumligheten kan ta ett par dagar innan den försvinner, lite beroende på hur noa du tvättat sanden.
Jag har gjort som en grop vid innerfiltret så att det inte ligger sand enda intill. Är det rätt eller spelar det ingen roll?
Det viktiga är att ingen sand sugs in i filtret, sedan om det sluttar lite ner mot insuget är inte fel då skiten åker lättare åt det hållet.
Sen undrar jag över lysrören. Är lysrören bra som man får med? Det är de smala. Jag märkte också att det är två olika lysrör, det främre är vitare (heter day) och det bakre mera gult (heter natur).
Tyvärr har Juwel i deras tycke varit smarta och tillverkar en egen längd på lysrör så du kan bara använda deras rör. Jag har läst att det finns en annan sorts rör från Juwel med, och försök söka på Zoopet så kanske du hittar den tråden.
I mina andra kar har jag aquaelle lysrör och växterna har blivit mycket bättre med dem. Jag trodde att jag kunde ha det till mitt nya också, men det kanske inte finns i smala modellen?
Jo, de finns även som T5, men som sagt inte i längden som du vill ha.
Duger det jag har ändå med reflektorer?
Hyffsat, men lite beroende på vad man jämför med;). Är det samma rör som Juwel har till sina T8 är det kanske inte så kul....
Köpte en reflektor när jag köpte karet. Vilket lysrör ska jag setta den på? Det främre med vitare ljus?
Det spelar ingen roll eftersom du ändå ska köpa en reflektor till ganska snart, eller hur;).