24/6 2009 - Flytt på gång

#1 - 24 juni 2009 11:25
Vi köpte ett hus för ett tag sedan, och nu ligger vi i flyttagen. Och så har vi fem akvarier, varav ett är på 540 liter...ujuj, det blir ett företag att flytta det!

Skall nog skaffa mdf-skivor att ha som underlägg också, eftersom det är ett trähus.

Är lite orolig för mina malawis...de kommer att få tillbringa viss tid i plastbackar från IKEA. Hoppas de inte kolar vippen. [:-82]
#2 - 24 juni 2009 13:08
Är inte avundsjuk, kan jag meddela...
Flyttade en gång med två 310liters och det gick bra, men var väldigt stressigt...
Jag lånade in så många små akvarium, spannar och baljor som jag bara kunde hitta. I dessa fick fiskar och växter vara i det gamla huset, medan 310 literna och grus flyttades till nya adressen och startades upp i 190...
Tre dagar senare packades fiskarna i påsar och flyttade efter.

Endast ett dödsfall (en algätare som dog i påsen)...

Så Lycka till med flytten...
#3 - 24 juni 2009 18:04
Flytt med akvarium är speciellt, avundas dig inte.
Lycka till! :)
#4 - 24 juni 2009 18:39
Lycka till med flytt och det nya huset! :) Håller tummarna att det skall gå smidigt!
#5 - 24 juni 2009 20:00
Kul med nytt hus:d
Har ni redan planerat var karen ska stå?
Ombyte är alltid skoj, men jag blir trött bara jag tänker på att flytta så många kar;)
Har ni många som hjälper er?
#6 - 25 juni 2009 06:19
Grattis till husköpet & Lycka till!:)

Den värsta akvarieflytten jag minns var i början av 90-talet då jag flyttade från Stockholm till Torsby. Flyttfirman kunde ju inte ha fiskar med i flyttbilen. De tog med den tomma 200 litersbaljan, och jag kom själv efter med tåget med ett antal Malawi-ciklider i en stor plastbox, plastboxen på en liten kärra. Speciellt tågbyten i Hallsberg och Karlstad var jobbiga.[:o] Cikliderna
klarade sig i alla fall...
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 25 juni 2009 07:35
Lycka till med flytten - varje gång man har flyttat så säger man aldrig mer, men lika förbaskat....:d

Själva har vi just sålt ett hus (3 våningar) - efter att ha lagt ner hundratalas med timmar på städning utomhus och inomhus.

Nu återstår "bara" att få bort resterande möbler samt att flyttstäda.
#8 - 25 juni 2009 11:08
Vi har planerat var akvarierna skall vara, ja. Fyra pers är vi som skall bära grejor...och så klart bor vi på tredje våningen utan hiss.

Jag är inte alls glad över väderrapporterna nu...strålande sol och upp mot 27 grader varmt... [xx(]
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 25 juni 2009 12:55
Vi har planerat var akvarierna skall vara, ja. Fyra pers är vi som skall bära grejor...och så klart bor vi på tredje våningen utan hiss.

Försök undvik att att hjälp av dina närmaste vänner - för risken är stor att de i så fall inte längre är dina närmaste vänner efteråt[:o]
En stor akvarieflytt tär nämligen hårt både fysiskt och framförallt psykiskt på kropp och själ:D
#10 - 10 juli 2009 23:51
lycka till med flytten!!! ska själv flytta igen! inte långt från pets, på berget närmare bestämt. till jul står huset klart
mvh clas
ps hör av dig om du saknar någon växt jag kanske har ds

Annons