Intressant, och inte tusan glöms det inte ;)
Nicke
Hehe.. Låter bra det.. :p Nej, det är väl en och annan som kollar in tråden då och då.. :)
Jahopp.. En liten text-uppdatering då innan det här projektet faller helt i glömska.. :p
Kan räkna till 8 st 201-yngel i karet idag, men vet inte hur många det är, vet att ett yngel har dött iafl.
För att göra karet lite mer "yngelsäkert" så har fjärilarna och bågfenorna fått flytta till 600-karet, där jag även har fått lagt i
ek-grenen som ska ligga där när nästa stora projekt skall dras igång så småningom...
201-hanen har i skrivandets stund besök i sin grotta igen, så där kommer förhoppningsvis fler småttingar om nån vecka.
Zebrorna verkar va lite kinkigare, tror inte det har varit nån ny lek på dom det senaste.. Men dom kommer väl igång förr eller senare igen när dom känner för det..
Citerar mig själv här och får korrigera det sista... :D
Nu när jag kom hem från jobbet och tände karet (jag vet, helt felvänd dygnsrytm i det karet!!) [:o]
så såg jag massa små vita streck på frontrutan.. 201-ynglena håller till där i strömmen från utblåset när karet är mörkt nämligen.. Fick det till 9 eller 10, och registrerade först lite senare att ett av strecken jag hade räknat inte satt på glaset, utan lite längre in i karet.. Det var visst ett zebrayngel. :D :p Så det fick bli lite bilder på lite av varje..
201:or.. Hanen har fortfarande ena honan inspärrad..
[ATTACH=CONFIG]43561[/ATTACH]
Zebra-ynglet.
[ATTACH=CONFIG]43558[/ATTACH]
201-yngel i profil..
[ATTACH=CONFIG]43564[/ATTACH]
201-yngel uppifrån..
[ATTACH=CONFIG]43562[/ATTACH]
201-yngel underifrån..
[ATTACH=CONFIG]43560[/ATTACH]
201-yngel och sterbai..
[ATTACH=CONFIG]43559[/ATTACH]
201-yngel och Zebra-yngel..
[ATTACH=CONFIG]43563[/ATTACH]
Yngsta Iniridae-hanen..
[ATTACH=CONFIG]43565[/ATTACH]
..som fick lära sig den hårda vägen att inte mucka med större fiskar...
[ATTACH=CONFIG]43566[/ATTACH]
Sen tar vi en kass bild på några scalarer oxå..
[ATTACH=CONFIG]43557[/ATTACH]
Så där ja.. Det får räcka för idag. Upp å jobba om 6 timmar igen, så sängen kallar.