Hejsan
jag skall starta upp ett 20L räk-kar och undrar vilka räk-arter och vilken
inredning som ni tycker är bäst.Jag har aldrig haft ett akvarium med bara räkor förut så alla tips är välkommna:D
Tack på förhand
//Lamprologus
Lamprologus skrev:ja men det står inte vilken inredning och dylikt i den tråden
Lamprologus skrev:Hejsan
jag skall starta upp ett 20L räk-kar och undrar vilka räk-arter och vilken
inredning som ni tycker är bäst.Jag har aldrig haft ett akvarium med bara räkor förut så alla tips är välkommna:D
Tack på förhand
//Lamprologus
Lamprologus skrev:tack för det långa inlägget:)
jag har en rot och lite växter bla,hygrophilia polysperma och cabomba.
crystal red räkor är så dyra[:o] för en som har en pressad budget, finns det inte andra räkor i samma size som ser likadana ut typ körsbärs räkor?.Har hört att dem är mycket billigare än CR
Lamprologus skrev:tack för det långa inlägget:)
jag har en rot och lite växter bla,hygrophilia polysperma och cabomba.
crystal red räkor är så dyra[:o] för en som har en pressad budget, finns det inte andra räkor i samma size som ser likadana ut typ körsbärs räkor?.Har hört att dem är mycket billigare än CR
Malinitzi skrev:Sonja: Dags för en räkbok på svenska för alla räkentusiaster???? Tillsammans med snäcka och groda?
Lamprologus skrev:Tack för alla svar!
om ca 45 min skall jag åka och köpa mitt räk-kar:D ,men valet står mellan ett aquatlantis eller ett vanligt helglas.vilket tycker ni jag skall välja?:confused:
En sak till,tycker ni ett akvarium är oäkta om det är gjort av plast?
Malinitzi skrev:Sonja: Dags för en räkbok på svenska för alla räkentusiaster???? Tillsammans med snäcka och groda?
Katharina skrev:Jag håller med, tänkte på det förrut... Skulle sälja bra Sonja... Mer pengar till nya räkor och du kanske rent av kan åka till Tyskland och "räkfrossa" för pengarna...
Ha de´ bäst
Lamprologus skrev:Sonja:vart har du fått tag i dina räkor förutom akvarielagret?
Du bor ju i sthlm-området.
Lamprologus skrev:Skall fråga våran zoo-affär här i åkersberga om de kan ta in typ CR eller körsbär.
Måste åka och köpa räk-karet nu:D
ses
Ophelia skrev:Synd att jag såg detta nu. Var där idag och köpte fryst artemia, frågade endast om dom hade utrustning så att man kunde kläcka egna. Jag har dock inte sett att dom har haft räkor nåonsin under alla mina år här i åkersberga. Berätta gärna om dom tar in räkor.
Lamprologus skrev:Var där idag och fråga och, ja de tar in räkor;)
beställde faktiskt några körsbärsräkor:D som skulle komma på torsdag,tror jag.