200l sa!

#1 - 15 maj 2010 21:28
Hejsan!

hade tänkt att fortsätta mitt kar som SA kar då jag redan har SA fisk.

Såhär ser det ut just nu!
Men mer kommer hända allt eftersom!
Tips och idéer får ni gärna komma med!

http://i697.photobucket.com/albums/vv336/RobFrazie/Flaaen/DSC_0151.jpg

http://i697.photobucket.com/albums/vv336/RobFrazie/Flaaen/DSC_0153.jpg

http://i697.photobucket.com/albums/vv336/RobFrazie/Flaaen/DSC_0156.jpg

http://i697.photobucket.com/albums/vv336/RobFrazie/Flaaen/DSC_0162.jpg
#2 - 16 maj 2010 07:19
ser trevligt ut :D
men
jag skulle ta bort den fula bakgrunden. sånnadär plancher är inte så hett precis.
sen skulle jag kolla runt o se om jag inte kan hitta en lysramp som passar karet bättre. rät mått.

o till sist skulle jag se om jag kunde bli av med malen för han börjar bli lite väl stor för det karet.

men annars var det jättefint :D
#3 - 16 maj 2010 08:54
Får väl svara lite åt Flaaen!

Karet är precis nystartat!
Malen är precis nyinköpt!
Resten av fiskarna hade han innan.
Ljusrampen kommer fixas!
#4 - 16 maj 2010 08:55
kan en se vilken mal det är (är inte så bra på namnen) och det är ju 200 L?
#5 - 16 maj 2010 09:25
#6 - 16 maj 2010 09:43
Angående malen tycker jag inte att den är för stor för karet än så länge. Själv hade jag nog haft den där till den hade hunnit bli typ dubbla den sizen den har nu, särskilt om den var den enda loricariden i karet.
#7 - 16 maj 2010 10:53
Instämmer med tidigare synpunkter ang. ramp mm. och malen ser faktiskt ut att vara i fel "skala" :-).
#8 - 16 maj 2010 18:16
RobFrazie skrev:
Får väl svara lite åt Flaaen!

Karet är precis nystartat!

Malen är precis nyinköpt!

Resten av fiskarna hade han innan.

Ljusrampen kommer fixas!

ah! då är jag med"!

tänkte på det. faxen va folk det bor i Emmaboda plötsligt. haha

karet har ju absolut potensial att blir mycket trevligt!
#9 - 16 maj 2010 19:55
Ja man måste ju få med sig lite folk från byn in i akvarieträsket:D
Robbin, Låt david svara själv i sin tråd. Inte så kul när nånon annan kommer in i snå andras trådar.
#10 - 16 maj 2010 20:18
Det är i Emmaboda det händer grabbar o tjejer! :D
#11 - 16 maj 2010 20:41
Hej, mitt kar är nystartat. Ang. bakgrunden satte jag dit den för att den är roligare att kolla på än väggen bakom. Malen kan bor kvar ett tag till skulle jag tro? Den rampen som är där nu ska bytas. Hade haft en som passade om RobFrazie inte hade tagit den.. Men kom gärna med idéer. MvH Flaaen
#12 - 17 maj 2010 12:25
Flaaen skrev:
Hej, mitt kar är nystartat. Ang. bakgrunden satte jag dit den för att den är roligare att kolla på än väggen bakom. Malen kan bor kvar ett tag till skulle jag tro? Den rampen som är där nu ska bytas. Hade haft en som passade om RobFrazie inte hade tagit den.. Men kom gärna med idéer. MvH Flaaen

Ja malen kan absolut bo kvar några år till iaf.
#13 - 18 maj 2010 19:56
Någon som har förslag på fisk mer än dom fjärilcikliderna jag har i just nu. Jag har 6st.
Tacksam för svar =)

Mvh Flaaen
#14 - 18 maj 2010 19:58
nån stimfisk kanske? eller andra apisto-ciklider
#15 - 24 maj 2010 20:43
Några andra förslag???

MvH Flaaen
#16 - 24 maj 2010 20:56
Ja några apistogramma tycker jag absolut. Och som sagt kanske någon stimmfisk. Ett stimm på 10-15tetror av nått slag hade nog varit nice. Fan david har du inga bilder på karet?
#17 - 24 maj 2010 21:05
Ordna en svart bakgrund, placera pumpen och doppvärmaren i ett hörn och försök dölja dem med någon rot och växter, vallisnera och kanske hornsäv eller någon annan hög växt mot bakrutan, någon mellan växt där du har den lilla roten t.ex. någon cryptocoryne eller någon svädplanta, den lilla roten lägger du vid den stora och kanske lite stenar som bildar grottor där, mossa och kanske dvärganubias på rötterna och ett stenröse på vänster sida där gibisen ligger på dit foto.

Gillar skarp ditt bottenmaterial, snyggt, med mer växter så blir det ännu snyggare.
#18 - 25 maj 2010 17:36
Ja några apistogramma tycker jag absolut. Och som sagt kanske någon stimmfisk. Ett stimm på 10-15tetror av nått slag hade nog varit nice. Fan david har du inga bilder på karet?

Mjo, kanske de... Få undersöka saken lite =) Gamen, bilder finnes högst upp på sidan ;)
#19 - 25 maj 2010 17:39
Saturnus80 skrev:
Ordna en svart bakgrund, placera pumpen och doppvärmaren i ett hörn och försök dölja dem med någon rot och växter, vallisnera och kanske hornsäv eller någon annan hög växt mot bakrutan, någon mellan växt där du har den lilla roten t.ex. någon cryptocoryne eller någon svädplanta, den lilla roten lägger du vid den stora och kanske lite stenar som bildar grottor där, mossa och kanske dvärganubias på rötterna och ett stenröse på vänster sida där gibisen ligger på dit foto.

Gillar skarp ditt bottenmaterial, snyggt, med mer växter så blir det ännu snyggare.

Mycket på samma gång. Allt tåls att fundera över... Det är ganska ny startat men det kommer väl under tiden. Tack för tipsen =) MvH Flaaen
#20 - 25 maj 2010 20:06
Börja med de lätta o billiga. En svart sopsäck som bakgrund, flytta pump o värmare, ut i skogen o leta sten (tvätta o koka dom noga). där är 3 gratis saker som kommer göra mycket i ditt kar

kom på nu att du har ju filterfack i karet, sätt in värmaren i facket iallafall
#21 - 25 maj 2010 20:08
Börja med de lätta o billiga. En svart sopsäck som bakgrund, flytta pump o värmare, ut i skogen o leta sten (tvätta o koka dom noga). där är 3 gratis saker som kommer göra mycket i ditt kar

kom på nu att du har ju filterfack i karet, sätt in värmaren i facket iallafall

Ajabaja inte uppmuntra till stöld ;)
#22 - 27 maj 2010 07:06
bong skrev:
Ajabaja inte uppmuntra till stöld ;)

Stöld? Nae ska bara låna lite Sten :) kommer väl tillbaka till naturen senare. Ordnat plats för 540L än?

MvH Flaaen
#23 - 27 maj 2010 15:02
Upp med bilder nu.
Bilagor:
#24 - 28 maj 2010 14:08
Saturnus80 skrev:
Upp med bilder nu.

Håller på med de lite nu. Lägger upp lite senare ;)

MvH Flaaen
#25 - 1 juni 2010 10:03
Kommer det inte bilder snart?
#26 - 2 juni 2010 20:16
Saturnus80 skrev:
Kommer det inte bilder snart?

Sorry har varit lite upptagen med att kolla hus och snart kanske de bli en flytt. Bilder kommer imorgon kväll eller Fredag kväll.

MvH Flaaen
Bilagor:

Annons