http://aquabotanicwetthumb.infopop.cc/6/ubb.x?a=tpc&s=4006090712&f=1306023812&m=6436044144
Scrolla ner.
Jag tycker nog 2002 års vinnare var betydligt raffigare. Tror jag.
Ursprungligen skickat av Ulla
Ska bli spännande att se AGA´s tävlingsresultat, någon som vet när de kommer?
Ursprungligen skickat av pyri
Vad är det för stora lampor nån i tävlingen har . De ser ut som två stora bygglampor rätt ner i akvariet.
Bidrag nr 4 om man klickar på bilden ser man en bild med stora svarta lampor (ser ut som bygglampor)...
Hur ser den holländska resp. japanska stilen ut då? Bidra gärna med bilder eller förklara hur det ser ut[:)]7'an är för plottrig för mig, mer holländsk än japansk i stilen (och jag föredrar japansk stil).
Hur ser den holländska resp. japanska stilen ut då? Bidra gärna med bilder eller förklara hur det ser ut[:)]
Vilken utav stilarna gillar du bäst Defdac?
Ursprungligen skickat av maliin
Om man ser akvarierna i verkligheten och inte i förminskad skala så blir också effekten annorlunda.
Jag måste nog medge också att 10:an imponerar med dess säkra grundstruktur. Vad man än gör med den så håller kompositionen ihop.
Så det är hans kar man ska eftersträva om man vill ha ett snyggt kar. Jag menar inte exakt som hans kar för det kan man aldrig få[;)] men ta inspiration att göra sådana kar.Jag skulle vilja hitta min egen stil, men det var helt klart Amanos akvarier som fick mig att slå näven i bordet och svära på att jag inte ger upp förrens jag har en burk som är minst lika snygg som hans.
Du säger att layouten är omöjlig.
Det känns fel att tävla med växtakvarier och stenrösen i samma klass. Höjden av förudmjukelse vore att bli slagen av en hög med stenar och en formgjuten plastbakgrund
med omöjlig.lyckas aldrig få någon harmoni
Själv är jag nog rätt övertygad om att växtakvarier väl hävdar sig i den konkurrensen men det är tydligen inte du.
Du kanske inte heller märkte att jag talade om att jag gillade grundstrukturen i 10:an
Fel upplägg i tävlingen helt enkelt.
Tycker du har en väldigt surmaga inställning som dömer ut resultatet av en tävling ens innan resultatet är klart.
Det är bara att visa att du är den större personen och fixar en egen prisavdelning för växtakvarier som framförallt är separerad från biotoperna. På det sättet kan Bitop-nissarna vara med i två kategorier och öka sina chanser.
Tyvärr har jag dock genom åren sett oerhört få snygga växtakvarier som skapats av svenskar- de riktiga snygga växtakvarier jag sett (en hel del) "in real life" har alla skapats av utlänningar.
Logiskt sett så vore det ju underligt om det vore annorlunda, eftersom Sveige är ett försvinnande litet land jämfört med övriga Europa, USA, Asien, Afrika och Australien.
Kvalitativt tycker jag nog att svenska växtakvarister håller en ovanligt hög standard. Svenska folket generellt sett har en känsla för natur och det tycker jag slår igenom i de svenska växtakvarier som jag har sett och beundrar.