[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Antingen det eller tvärtom. Om de gnider sig mot stenar kan det bero på att de har kill i slemskiktet som de måste klia av sig. Det får de av att det är något som är tjall med vattnet. 15 liter till fjärilar tycker jag är alldeles för litet, provocerande litet.[/COLOR][/FONT]Amaro skrev:då fiskar gnider sig mot stenar. betyder det då att de trivs ?
Silverhajen_92 skrev:tack så mkt:)dom har fått välldiggt fina färger sen jag flytta över dom
Emmachokladmal skrev:Jag har tänkt att försöka ha ett fjärilsciklid par i ett 20l akvarium efter din insändare har jag fått nytt hopp. Har en hona med en liten mal döpt till slemmis men ska köpa en hane till henne så smånigom. Min erfarenhet säger att fjärilarna leker mest precis när de har kommit i karet. mina andra gjorde det iallafall.. :D
neon_kimpan skrev:ska de alltid bo där ? eller bara tillfälligt ?? om de alltid ska bo där så är det alldeles för litet...men i vilket fall tycker jag att du bör skaffa ett större kar till dom !!
//kim