Någon där ute!
Tror ni att det är möjligt att koppla utloppen från 2 Eheimfilter, 2028 och 2326 till ett utströmmarrör? Vill inte ha så mycket "skrot" i akvariet.
Har för tillfället en 2028 till mitt 678-liters kar och tycker att det skulle behövas lite mer snurr på vattnet. Så nu ska jag koppla in en Eheim 2326 till samma kar. Filtren får plats i samma skåp, så då funderade jag på om man kanske kan koppla ihop slangarna från utloppen på filtren till samma utströmmarrör ,med t ex en T-koppling?
Kommer det att fungera eller blir det problem om ena filtret har kraftigare pump än det andra. 2028 ska pumpa 1050 liter / timme och 2326 pumpar 750 liter/ timme? För stor belastning på pumparna? för tunna slangar? 16 mm diameter på inlopp, 12 mm på utlopp...
Kan jag kanske även koppla ihop insuget från karet på samma sätt? Alltså ett insugsrör i karet, T-koppling på slangen så vattenflödet fördelar sig till båda filtren?
Ulla, 350-liters sällskapsakvarium,678-liters regnbågsfisk-akvarium och ett "bra att ha", 92-liters akvarium.