19 miljoner visningar av Zoopets artbeskrivningar

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 1 november 2017 07:57
Det är just nu 2.189 artbeskrivningar på Zoopet och av dessa är 706 helt öppna för alla, medan enbart Goldmedlemmar kan läsa de övriga.

Totalt genom årens lopp har dessa artbeskrivningar nu haft mer än 19 miljoner visningar. Otroliga siffror egentligen att 19 miljoner gånger så har någon läst infon och kollat på fotona i en artbeskrivning

#2 - 1 november 2017 08:08
Häftigt!

Av ren nyfikenhet, hur drivs Zoopet? På vilken plattform osv?
#3 - 1 november 2017 08:08
Helt oumbärliga sidor när man som nybörjare planerar sitt akvarium! :) [:-160]
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 1 november 2017 08:32
[QUOTE=hivemindhermit;n2373895]Häftigt!

Av ren nyfikenhet, hur drivs Zoopet? På vilken plattform osv?[/QUOTE]
Det är ju jag och Christian som driver sidan på en "egen" server. Jag står för det mesta av innehållet medan Christian sköter det datamässiga. Jag natar det är datadelen du undrar över och detta kan inte jag svara på (för mig är en dator en skrivmaskin med inbyggd Tippex :p) utan Christian. Och Christian är just nu i Madrid så han kanske har lite svårt att svara nu, men han kommer hem på fredag och kan svara. För övrigt åker jag själv till södra Spanien på lördag och sitter just nu och gör färdigt de nya artbeskrivningar som kommer in när jag är borta (i 14 dagar).

Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 1 november 2017 08:32
[QUOTE=Yaz;n2373896]Helt oumbärliga sidor när man som nybörjare planerar sitt akvarium! :) [:-160][/QUOTE]
Tack :d

#6 - 1 november 2017 21:59
Det är verkligen imponerande! En lättillgänglig kunskapsbank med gott rykte helt enkelt!
#7 - 2 november 2017 09:36
[USER="66320"]hivemindhermit[/USER] Joomla
#8 - 2 november 2017 12:04
Det var inte dåligt, så kul :D

//Inger
#9 - 18 december 2017 18:51
19 miljoner visningar, det är sannerligen inte illa!! Jag har nog stått för ett par av de nitton miljonerna. :-) Nä, inte riktigt. Men de är otroligt värdefulla! Och om man googlar på en fisk eller växt så blir nästan alltid den översta träffen i resultatet en artbeskrivning från Zoopet. You Go Boys!! :-)
#10 - 19 december 2017 12:13
[QUOTE=Kjell Fohrman;n2373897]
Det är ju jag och Christian som driver sidan på en "egen" server. Jag står för det mesta av innehållet medan Christian sköter det datamässiga. Jag natar det är datadelen du undrar över och detta kan inte jag svara på (för mig är en dator en skrivmaskin med inbyggd Tippex :p) utan Christian. Och Christian är just nu i Madrid så han kanske har lite svårt att svara nu, men han kommer hem på fredag och kan svara. För övrigt åker jag själv till södra Spanien på lördag och sitter just nu och gör färdigt de nya artbeskrivningar som kommer in när jag är borta (i 14 dagar).

[/QUOTE]

Det är ett riktigt imponerande hästjobb ni gjort och gör! Tack för det båda två!
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 19 december 2017 13:19
Tack till er för de vänliga orden :d
Fast det stora tacket för antalet visningar skall man i fösta hand såklart tacka besökarna för
#12 - 19 december 2017 15:28
Det är en otroligt skatt ni har i artbeskrivningarna,mycket roligt med all uppmärksamhet ni erhållit genom åren :)
#13 - 19 december 2017 17:00
Undrar hur många av dessa nedladdningar som Hornbach står för...?
Jag var ute på Hisingen idag och skulle köpa en ny slagborrmaskin, kollade akvarieavdelningen också.
Såg då att det finns en liten utskrift av Zoopets artbeskrivnigar fasttejpad på flera av försäljningsakvaierna. I det flesta fallen var det samma fisk i behållaren som på beskrivningen.... Helt oblygt stod det också www.zopet.se på lappen, så dom har väl tillstånd att göra så, förstås..?

Det blev ingen slagborrmaskin idag...
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 19 december 2017 17:52
[QUOTE=Björn J.;n2376396]Undrar hur många av dessa nedladdningar som Hornbach står för...?
Jag var ute på Hisingen idag och skulle köpa en ny slagborrmaskin, kollade akvarieavdelningen också.
Såg då att det finns en liten utskrift av Zoopets artbeskrivnigar fasttejpad på flera av försäljningsakvaierna. I det flesta fallen var det samma fisk i behållaren som på beskrivningen.... Helt oblygt stod det också www.zopet.se på lappen, så dom har väl tillstånd att göra så, förstås..?

Det blev ingen slagborrmaskin idag...[/QUOTE]
Tror nog att säkert 95% av alla sökningar görs av privatpersoner (speciellt av Goldmedlemmar) och resterande görs av affärer.
Det finns en hel del affärer (här finns en lista över dessa https://www.zoopet.com/affarer/index.php ) som abonnerar på rätten att använda artbeskrivningarna i affären. Dit hör bl.a. alla Hornbach-affärer.
#15 - 19 december 2017 18:41
[QUOTE=Kjell Fohrman;n2376398]
Tror nog att säkert 95% av alla sökningar görs av privatpersoner (speciellt av Goldmedlemmar) och resterande görs av affärer.
Det finns en hel del affärer (här finns en lista över dessa https://www.zoopet.com/affarer/index.php ) som abonnerar på rätten att använda artbeskrivningarna i affären. Dit hör bl.a. alla Hornbach-affärer.
[/QUOTE]

Ja, det är ju jättebra, jag var ju i en annna utpräglad djuraffär, en butikskedja döpte efter en båt i Gamla Testamenet...
Skrev det i annan tråd, där det ibland fanns bilder och korta artbeskirvningar men framförallt mer eller mindre felaktiga dymoremsor med särskrivningar, kändes inte bra. Men Hornbachs akvarium och uppmärkning kändes ju klart seriös, och man får väl förmoda att fiskarna som fanns på artbeskrivningen men inte i det aktuella akvariet var slutsålda. Men inte direkt billigt varesig fiskar eller växter. Men den firman kanske säljer mer av slagborrmaskiner än palettciklider. Men idag hade kunderna av någon anledning, mycket glitter och tomtar i sina kundvagnar.
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 19 december 2017 20:10
Faktiskt så abonnerar även kedjorna Djurmagazinet och Arken på artbeskrivningarna sedan är det ju förstås upp till affärerna själva om de använder dom.
Myndigheterna kräver ju att alla som säljer djur skall informera om djuret vid köpet (vilket jag tycker är bra) men sedan är det långtifrån alltid så att myndigheterna bryr sig om att kolla om affärerna följer lagstiftningen.
#17 - 20 december 2017 20:08
På sätt och vis Kjell blev ju detta artregister på Zoopet den bok som inte blev utgiven. Ett stort tack för denna gärning. Så fantastiskt med denna faktabank på svenska för oss goldmedlemmar.
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 20 december 2017 20:53
[QUOTE=Bluewing;n2376433]På sätt och vis Kjell blev ju detta artregister på Zoopet den bok som inte blev utgiven. Ett stort tack för denna gärning. Så fantastiskt med denna faktabank på svenska för oss goldmedlemmar. [/QUOTE]
Jodå - men ändå lite synd för jag hade fått "tiggt" ihop ytterligare en bit över tusen foton utöver de som är här till denna bok och de kan jag inte använda på nätet, men det är ingen anledning att gråta över spilld mjölk ;)

Annons