19 liters akvarium?

#1 - 4 april 2007 06:59
Hade tänkt mig ett till akvarium, till att föda upp yngel i.
Hört att det ska finnas nått som heter Waterhome eller nått, som tydligen ska va ett 19liters akvarium ?
Nån som vet nånstans där man kan köpa runt 20liters ...helst billigt såklart:p

Tacksam för svar!
#2 - 4 april 2007 07:57
Teufelin skrev:
Hade tänkt mig ett till akvarium, till att föda upp yngel i.

Hört att det ska finnas nått som heter Waterhome eller nått, som tydligen ska va ett 19liters akvarium ?

Nån som vet nånstans där man kan köpa runt 20liters ...helst billigt såklart:p

Tacksam för svar!

Varför inte gå till din lokala handlare....? Och varför så litet som 20 liter för yngeluppfödning? Bättre med 50-liters eller större....lättare att hålla vattnet bra då....:p :D
#3 - 4 april 2007 10:44
Jag köpte ett 24l igår, på Hornbach i Göteborg, för 200kr. Inte så farligt pris tycker jag! =)
Jag vet ju inte vart du bor, men jag tycker också du ska kolla med din lokala zooaffär.
#4 - 4 april 2007 17:29
kör med ett större yngel akvarium annars växer dom inte så bra om det är trångt.
Lättare o få balans så du känar in de på alla preparat endå samt tiden för alla vattenbyten
#5 - 4 april 2007 18:09
Leonard skrev:
Jag köpte ett 24l igår, på Hornbach i Göteborg, för 200kr. Inte så farligt pris tycker jag! =)

Jag vet ju inte vart du bor, men jag tycker också du ska kolla med din lokala zooaffär.

De var ju ett bra pris! Fick betala 250 kr för mitt 19l.
#6 - 4 april 2007 18:13
De var ju ett bra pris! Fick betala 250 kr för mitt 19l.

jag köpte ett 37 liter på 250 kr för ett tagsen...fast det var i en annan djuraffär;)

Annons