Som rubriken lyder, mitt Aquapro 180l akvarium sprack... köpte det nytt i fredes, gjorde allt som man skulle, tittade så allt stod vågrätt och plant, stabil ställning osv. fyllde på allt vatten,
Efter 1timme när jag står i köket och äntligen kan slappna av hör jag en stor explosion och hör vatten flöda och jag fattar direkt vad som hänt... Kommer in i rummet och ser en stor bred stråle som står ut i hela rummet.. samt så ser jag att hela akvariet har spruckit från botten till topp. Fram med baljor och så många handdukar jag kan hitta kastar jag mig ner på golvet och försöker torka för att hindra att vattnet rinner ner vid alla lister.. sliter loss datorn och kastar upp den i sängen för att hindra att den ska bli skadad..
efter 3h har jag fått upp det mesta vattnet..
kan ni gissa om man var förbannad eller?
En akvarium SKA inte spricka..
rena turen att man var hemma så man kunde ta tag i det fort.
Så nu ska jag köpa ett ungefär lika stort akvarium med en tjock fet ram runt för att hoppas att det håller bättre.. även fast jag vet att om jag köper ett likadant som jag hade säkert hade hållt bra så vågar jag inte ta den risken..
Nu snart bär det av till akvariebutiken och flörta till sig ett bra erbjudande på ett annat akvarium..
MVH Johan