Har nyligen (för några timmar sedan) Impulsköpt ett nytt 180L akvarium, efter ha tröttnat lite på det lilla 70L.
Har haft akvarium ända sen jag kan minnas, vart från 20L till 55, 70L, runda och gud vet vad. Men känt lite sug nu efter något mer seriöst bygge.
Var ute i dag och skulle införskaffa mig lite ny fiskar, började med ett köp på 6 Guppis och dagen slutade med nytt akvarium, Hur gick det till?

Ignorera min mor som skulle fåna sig.
Köpte allt på hornbach, Det var ett så kallat start upp paket med pump termostat, temperaturmätare och lite annat krimskrams, 1890kr för paketet
790kr för Möbeln + sand 100kr. Tyckte det var ett helt ok pris.

Valde en vit finkornig sand till detta, tror det kan bli snyggt.
Mitt 70L som skall försvinna nu.
http://img109.imageshack.us/img109/2851/img3302.jpg
Det som är planerat änsålänge är.
Vit finkornig sand [x]
Större rot eller fler rötter [0]
Inte så mycket planerat än då jag nyligen köpte mig detta akvarium, när det gäller fiskar har jag inte något exotisk planerat, det blir väll det gammal vanliga traditionella. Hade väll tänk mig att försöka få in någon lite mer ovanlig, ni får gärna komma med tips på fisk och inredning eller andra bra att veta saker när det gäller lite större akvarium.
Mvh Ville
16/11- 09 Skit tråkig uppdatering men men...

Sand och vatten i, märker dock att jag kommer behöva mer sand för min plan. Vet inte vad jag ska ha för sten i än. Om jag ska köpa eller ta från naturen, den som ligger är det jag har tagit från naturen och har mycket mer av det, samma sten som ligger i mitt 70Liters, Passar det in med den ljusa sanden?
Har funderat lite på inredningen och har kollat runt lite på nätet efter bakgrunder, det är ju grymt snyggt med en verklig bakgrund men eftersom dom verkar vara så dyra så tror jag att hoppar det, känns lite overkill för mitt akvarium. det får bli lite mer höga och täta växter som döljer lite mer bak till i akvariet.
Uppbyggande av stenar, rötter och växter Kommer se ut något i denna stilen.

Har inte placerat ut rötter eftersom jag inte vet hur dom kommer se ut än.
Ni får gärna komma med tips på växter.
Platts.
A: Något högt gräsliknande, vet att jag haft det innan men minns ej namn.
B:Något lite mer högt dock inte lika högt som plats A fast med lite större blad.
C: Något som blir tät och lite mer som en buske.
D: Samma som C.
E: Platts E ska vara öppen och tänkte mig ett låg växande gräs.
Mvh Ville
19/11- 09 Växter
köpte in lite växter till akvarium går, blev väll inga direkt planerade växter men tog det dom hade.
köpte två Hygrophila siamensis
Fyra Bacpa caroliniana
och två ?.. Ja jag har ingen aning vad dom heter. Men det är dom två som står intill pumpen, någon som vet vad dom heter? skulle tydligen vara något form av kryd liknande växt.

Mvh Ville
20/11- 09 Såå där ja!
Det blev en sväng förbi Hornbarch i dag igen, blev två till Hygrophila siamensis fast sorten med smalare blad även det höga gräset till höger. namn? hjälp mig!
Inget blev som planerat, haha! men jag känner mig rätt nöjd med placeringarna ännsålänge den gammal roten från 70Laren fick följa med in med.
Bilden är kass då vattnet är lite grummligt fortfrande efter jag rötat runt.

Saknar fortfarande en bakgrund, men vet inte hur jag vill att den ska se ut, förmodligen något mörkt.
Mvh Ville
27/11- 09
Så där ja lite bättre bild, vattnet har klarnat och lite fiskar är i karet nu.

10 svarta neontetro, 5 rödbands tetro, 3 guppi hanar och 2 Ancistrus (tror jag)
http://img20.imageshack.us/img20/5545/img3388d.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/8440/img3387c.jpg

Har ju även ett litet projekt, tänkte mig försöka på att föda upp lite guppys.
änsålänge 6 yngel hehe.

Mvh Ville