Tjenare!
Har precis köpt ett Juwel 150L hörnakvarium. 1500:- för ett kanske 6 år gammalt :)
Vet inte nå vad jag ska ha för fiskar i men tänkt mycket på kakadua- resp. fjärilsciklider. Tips på bra och fina nybörjarfiskar? Har ingen aning själv serrni :p
Följer upp med bilder! :D
Bild 1: I hörnet där till vänster ska jag trycka in nya akvariet, och sen får det "gamla" plats under hyllan med bilarna på.
Bild 2: Akvariet, dålig bild, men det ger ju en hint om hur det ser ut :) Innerfiltet som är Juwel original hade dom sletet bort, så det är väl bara att limma tebax med silicon.
Bild 3: Sanden/gruset som följde med. Ska använda det också, tycker den grovleken är perfekt :)
Bild 4: Rörigt i mitt rum? :confused:
Bild 5: Några stenar. Lavasten dendär stora saken va? Höjer KH va? Inga fel med det då va?
Bild 6: En hink med sten och sedan påsar med sand/grus.
Bild 7: Ojdå! En gammal tant kom också med ;) Fastnar ofta på linsen dendär hunden :)
Bild 8: Den är riktigt äcklig och algig dendär roten. Fick värsta alginvasionen i mitt förra kar, så det är väl bara att blöta den och hoppas man får bort det mesta!
Tips och sådant mottages :D Har ingen ide hur jag ska inreda, men har en stor och fin rot som kan få platsa där inne :P