Då har jag äntligen fått igång min 120 liters tank igen.
Tanken är att det ska vara ett "sällskapsakvaruim" med lite mindre fina fiskar. Ska sätta upp mitt 540 liters om ett par månader där det kommer gå malawi men det får vi ta senare.
http://www.ladda-upp.com/bilder/31556/akvarium-120l
Den har gått några veckor nu och var inne och köpte 10st koppartetror idag.
Hade tänkt att ha i några fiskar till i alla fall.
Tänkte kolla lite med er vad man kan lägga i mer för fisk?
Vilka som passar ihop och vilka som blir fina tillsammans.
Har funderat en del på fjärilsciklid faktiskt. Någon som har erfarenhet av dom och kan berätta lite?
Hur är dom i beteende, gillar dom grottor/växter osv.
T
Tack på förhand.
Jag har koppartetror med fjärilsciklider och det funkar... skaffade 2 par till mitt akvarium på 112l... dock verkar det som om det var lite för litet.. för ena honan blev ihjälstressad och det dominanta paret jagar bort den stackars hanen (som ska flytta idag)... i övrigt en ganska lugn och snäll fisk.. som överlevde vita prick sjukan helt gallant.. mina har lagt rom en gång men den åts upp på natten... maten dom får, eller tar för sig av är flingfoder, brocolli, ärtor och maltableter...
Mysiga fiskar anser jag .. inte rädda för något, flyttar du växter eller kör runt med hävert så är dom där.. till och med framme vid händerna om du har dem stilla, borde funka att handmata dem till och med.. jag personligen gillar dem men skaffa absolut inte mer än 2 par... för dom e väldans revirhävdande :)
edit:
Mina gillar rötter och anubias mer än stengrottor och svärdsplanta eller java ormbunke.. dom lade rommen på roten precis under en anubias.. och dom är ofta där och bökar...
Tror även att sand är att föredra eftersom dom ska tydligen gräva ner rommen när den börjar bli larvstadie... :)