Nu är det dags att starta en ny projekttråd! Har diskuterat en hel del i andra trådar om detta karet men nu är det faktiskt uppstartat!
Det är ett kar på ca 120 L. Välvd framruta. Bakrutan är svartmålad på baksidan.
I karet kommer det gå Julidochromis (Jullar) av någon typ och Lamprologus Multifasciatus (mångbandad snäcklekare). Tänkte mig 4-5 Jullar från början och runt 6 snäcklekare. Sen får vi se vad som händer.
Jullarna kommer ha grottorna, multisarna sandbotten med snäckor. Karet är ganska högt så det blir lite tomt upptill. Jag går i funderingar kring att fylla det utrymmet med Sebrafiskar. Jag vet att det är biotopvidrigt men jag tror att det kan gå bra. Snabb, tålig och kaxig fisk. Tror att den kan gå ihop med cikliderna. Jag tänker köpa mig 5 st sebrafiskar som ska få gå in karet. Om jag gillar dem får de gå kvar, annars flyttar jag på dem.
Inredningen har jag gjort så gott jag kunnat. Är ganska nöjd ändå :) Det ligger en hel del snäckor under sanden, är nästan 20 st tror jag. I botten ligger det lite större sten.
Stenröset innehåller ganska många grottor.
Tankar finns också på att sätta vallisineria längst in i högra hörnet, längst bak i sandregionen. Främst för att få en lite färgklick. Ska suga på den karamellen en stund dock.
Slänger upp lite bilder. Är ju inte så mycket att kolla på förrutom inredningen. Vattnet är grumligt så inte så lätt att se den heller.
Kommentarer om inredningen eller annat mottages gärna :) Tror ni att jullar och multisar kommer att trivas här? :)
[ATTACH=CONFIG]44649[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]44650[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]44651[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]44647[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]44648[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]44652[/ATTACH]