120 cm akvarie

#1 - 10 juni 2003 22:22
Har köpt ett bättre begagnat akvarie med 120cm längd.
Nu kommer då det angenäma arbetet med att välja fisk.
Det är bara det att jag är osäker på vilka jag ska välja, dvs vilka som passar mer eller mindre ihop? Finns det någon guide till detta någonstanns? Eller fiskförslag?

Nåja, jag har redan 4 rödsebra som ska få ett par nya kompisar.
Men vad ska jag fylla på med?

En vän har Ahli i sitt kar och yngel att sälja. Mycket snygg och vackert blå men kanske inte passar in...

Vill inte göra fisksoppa av akvariet men 3 eller max 4 arter som inte korsar sig vore fint.
Demasoni kanske eller Auratus? För aggressiva?

Vill bara tillägga att jag försökt att söka i gamla inlägg eftersom detta säkert är uttjatat sedan tidigare men får bara felmeddelanden när jag bläddrar mer än 2 sidor bakåt i tiden (6 månader)

#2 - 11 juni 2003 08:21
Demasoni och Rödzebra är inga problem om du har gott om grottor.
#3 - 11 juni 2003 08:35
Om jag vore du skulle jag köpa högst 1 eller två rödzebra till och sen köpa 6-10 demasonis. Väldig snygg kombination. Synd att de kostar så mkt. En annan väldigt fin ciklid är Lombardoi. Ser ungeför ut som demasoni och kostar betydlig mindre, på min affär iallafall =)
#4 - 11 juni 2003 08:45
rödzebra och golden kanske
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 11 juni 2003 09:54
"Vill bara tillägga att jag försökt att söka i gamla inlägg eftersom detta säkert är uttjatat sedan tidigare men får bara felmeddelanden när jag bläddrar mer än 2 sidor bakåt i tiden (6 månader)"
Tycker detta låter mycket kosntigt - jag kollade just ett 20-tal trådar som var mer än 6 månader gamla och det var inga som helst problem att kolla gamla inlägg.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#6 - 11 juni 2003 10:40
Om du inte är uteslutande "ciklidfreak" så kan du ju ha nån lite större och tuffare ungfödare. Har själv Ameca Splendes med Rödzebra och det funkar kanonbra.

/Bjorn
#7 - 11 juni 2003 16:30
Hej Kjell,

Jag ställde in att kolla de senaste 120 dagarna och bläddrade bakåt. Tex så när jag vill kika på sidan 4 (av 27 sidor?) så får jag följande felmeddelande:

ADODB.Recordset error '800a0c93'

Operation is not allowed in this context.

/akvarium/forum/forum.asp, line 319

Tyvärr gäller det i alla forum och underavdelningar och det betyder att jag antingen får söka i fritext eller läsa de mest aktuella.

Till er andra:
Tack för förslagen :-)
Det ska dock vara ett enbart Malawi akvarium + några ancistrus.
Några få javaormbunkar, flera grottor och krukor på ända.
Ett par Rödsebra får det bli och så ska jag vänta på ett par Ahli från en kompis.
Har en udda Salousi gående som jag kanske ska komplettera i stället för att byta bort honom. Han är inte så gammal än och håller just på att färga ut.

Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 11 juni 2003 16:57
"Jag ställde in att kolla de senaste 120 dagarna och bläddrade bakåt. Tex så när jag vill kika på sidan 4 (av 27 sidor?) så får jag följande felmeddelande:...."
Jag gjorde samma sak och gick ända till den 45 sidan (det ämnet innehöll så många trådar) och kollade utan några som helst problem uppstod.
Någon annan som kan kolla om det funkar för er.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#9 - 11 juni 2003 17:25
Kjell: De fungerar för mig
#10 - 11 juni 2003 18:12
Kjell:

Nu har jag valt Afrikanska Ciklider
Alla ämnen från senaste året

Väljer sidan 20 (tex)(av 57 sidor)
får felmeddelandet:

Backar och väljer sidan 5
Samma felmeddelande

Väljer i stället sidan 2 och nu får jag upp inlägg men från senaste året försvinner och i stället är från de sista 14 dagarna är förvalt och det är bara två sidor att välja på... *suck*

Tacksam för lösning.
Har Win XP Proffessional
Kör IE 6.0.2800
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 11 juni 2003 18:56
Jag överlåter problemet till Christian om han kan lösa det.
Jag gick också in på Afrikanska ciklider och kollade flera steg på vägen ända till sid 57 utan några problem, så det verkar röra sig om ett "lokalt" problem i din dator.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#12 - 11 juni 2003 19:02
Ursprungligen skickat av syrolis

Kjell:

Nu har jag valt Afrikanska Ciklider

Alla ämnen från senaste året

Väljer sidan 20 (tex)(av 57 sidor)

får felmeddelandet:

Backar och väljer sidan 5

Samma felmeddelande

Väljer i stället sidan 2 och nu får jag upp inlägg men från senaste året försvinner och i stället är från de sista 14 dagarna är förvalt och det är bara två sidor att välja på... *suck*

Tacksam för lösning.

Har Win XP Proffessional

Kör IE 6.0.2800

Jag har samma OS och Webbläsare som du och det funkar klockrent. Jag har Tiny Firewall som lokal brandvägg. Ska be Kjell testa på hans jobb imorgon.
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 11 juni 2003 19:57
Jag testade tidigare på jobbet idag och det funkade utan problem där också.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#14 - 11 juni 2003 22:23
Har nu testat på annan dator här hemma och där går det bra.
Så varför inte på min egen *tjurar lite*
Det är nog dags att göra en helrenovering av datorn kanske.

Nåja nu kommer jag åt arkivet i alla fall.
Ha det gott!

Annons