112 Liters ska bli?

#1 - 17 juli 2011 16:49
Tjo, längesen ;)
Har flyttat i helgen och ska starta upp ett nytt kar tänkte jag.
Har haft mitt 112 liters ståendes sen jag fick lagat mitt 250 liters som börja läcka förra året.
Har gjort en bänk till det med lampa hängandes ovanför.

Har problem att komma på hur och vad jag ska göra med det.
Lägger det här på projekt direkt även om jag inte börjat än.

Vad tycker ni om bänken och ha det som öppet kar?

Gillar växter så det kommer det att bli, har trycksatt co2 om jag vill och pmdd men är inte så insatt i det där ;P

Kommer ha T5 armatur med 2x39w är det ok?

Vill helst inte sätta i riktig bakgrund i detta för att det tar upp för mycket men kanske solfilm eller något på baksidan?

Vad tycker ni?
#2 - 17 juli 2011 17:24
Ja med så bra ljus och med co2 är det nästan tvunget att köra någon sorts näring för att slippa algbekymmer och när du väl kommit igång är det inte alls så knepigt som det verkar.

Sen när det gäller fiskar så finns det ju tusentals alternativ men med mycket växter får man ju kanske utgå från nåt som passar till det. Varför inte Asientema med gurami uppe, danio i mitten och basis längs botten. Har ett kar i den stilen och det är mycket stillsamt och trevligt tycker jag.
#3 - 17 juli 2011 17:40
Så ljuset räcker för att löpa linan ut, med lite krävande växter, Co2,pmdd etc?
Funderar på att sätta solfilm som bakgrund.
Ditt ser jätte fint ut, något liknande och något stim med mindre fiskar som simmar runder inne bland växterna kan nog bli bra.

Mitt 250 liters fungerar och är igång i gamla lägenheten men får förmodligen inte plats med det.

Verkar som om dom flesta är nöjda med julas blästersand men kan där inte bildas gas om den är så pass tätt?

Ja med så bra ljus och med co2 är det nästan tvunget att köra någon sorts näring för att slippa algbekymmer och när du väl kommit igång är det inte alls så knepigt som det verkar.

Sen när det gäller fiskar så finns det ju tusentals alternativ men med mycket växter får man ju kanske utgå från nåt som passar till det. Varför inte Asientema med gurami uppe, danio i mitten och basis längs botten. Har ett kar i den stilen och det är mycket stillsamt och trevligt tycker jag.
#4 - 18 juli 2011 19:01
behövs det något underlägg när man har denna ramen under akvariet?
håller på o ska sätta igång nu så gärna snabba svar=)
#5 - 19 juli 2011 13:29
Jo 2*39W är mycket för ett sånt litet kar så det bör räcka till även svårare växter. Lite svårt att få grepp om vad som är vad på bilden men jo om akvariet har ram behöver du inget underlag.

Annons