100L vad mer?

#1 - 13 augusti 2013 12:50
Hej har ett gammalt 100L akvarium som ser förjävligt ut... Skulle behöva lite hjälp för att få till att.

Just nu går det 5 guppys, 2 blackmolly och en ancistrusmal.

Vad kan jag göra för att piffa upp det på ett billigt sätt då jag just nu håller på att dra upp ett saltvattensakvarium samtidigt?

Tips på fiskar? Själv föredrar jag Sydamerikanska fiskar.

Växter? rötter? mer stenar?

Tack för all hjälp!
#2 - 13 augusti 2013 13:28
Guldguramin är min favorit, ser ut som änglar som glider omkring, mina är dessutom väldigt aktiva och är med överallt. Scalaren är också rätt trevlig och kommer alltid fram till mig när jag närmar mig akvariet. Kulfisken figure 8 är kul, dock så var min ena väldigt aggresiv mot guramisen så jag lämnade mitt par till djuraffären.
#3 - 13 augusti 2013 13:56
Du ska absolut inte stoppa ner en scalare i ett 100-liters kar! Scalarer är väldigt vackra men de kräver stora kar.
Guldgurami skulle jag inte heller stoppa i ett 100-liters.

Jag tycker du ska skaffa massa fler växter till karet. Sen kan du kolla i artregistret. Kanske en liten dvärgciklid kan vara intressant?
#4 - 13 augusti 2013 14:02
Nae inte scalare i ett 100L det vet jag med. Någon dvärgciklid kan absolut vara intressant men inte sugen på att skaffa dem vanliga, som kakadu, hongu m.m. :P

Någon mer exklusiv dvärgciklid tänker jag mig. Någon som har ett tips?
#5 - 13 augusti 2013 14:06
Sv: 100L vad mer?

Några fler rötter och några växter till så blir det riktigt bra.
Tycker inte att det ser så hemskt ut :)
#6 - 13 augusti 2013 14:19
deltaco_56 skrev:
Nae inte scalare i ett 100L det vet jag med. Någon dvärgciklid kan absolut vara intressant men inte sugen på att skaffa dem vanliga, som kakadu, hongu m.m. :P

Någon mer exklusiv dvärgciklid tänker jag mig. Någon som har ett tips?

Ja, A. pandurini!
De är riktigt snygga tycker jag, tyvärr var jag dum nog att släppa mina i ett nystartat kar vilket de inte överlevde... [:(]
#7 - 15 augusti 2013 11:23
Mr Woods, kanske det ska till zooaffären i dag och se om dem har något kul!

Lite mer rötter nu iaf!

Annons