GRIZZLY skrev:okej. i morgon ska jag till djuraffären och göra upp dealen :D Fast de är bara småfisk än så länge. Har beslutat att köra nånstopp på svart grus/sand och kolsten :D Nån som har nå tips på hållbar snygg växt?
GRIZZLY skrev:Får du fram yngel också? Tror faktiskt ja ska köpa nån till.
Funderar på nån snygg mal. tips? Köpte en mal samtidigt som ja köpte mina goldens men den dog efter tjaa ca 30 minuter kanske :S stel som en pinne. Ska iväg nångång och byta men ja ja vet inte vad som kan passa. Någon som har några tips där också kanske? Då skall jag passa på att köpa mer kolsten också. Nån som har nå snygg enkel bild på ett golden akvarium att slänga in?
GRIZZLY skrev:Det där var ett brutalt snyggt akvarium :D oj oj oj :D Acei är så grymt fina också. Livliga och bråkiga?
*db* skrev:kul att du frågar:)
Karet har varit igång sedan tidig sommar tror jag o om jag inte såg helt fel så fullbordade de äktenskapet idag...:)(de var ganska "välgömda")
hanen har uppvaktat ganska mycket senaste tiden o idag såg det ut att funka...
jag får vänta o se...
kul...:)
mvh Danne
Nils Holmström skrev:man tackar och bockar :)
Acei är inte så stökiga alls faktiskt, vad jag har märkt. den bråkigaste fisken i det karet är en stor goldenhane som kör med alla.
GRIZZLY skrev:Nu har jag äntligen vart å handlat :) Vart 20kg svart stenkross :D skitsnyggt + 12-13 kg kolsten ( halvstora stenar) Ska försöka placera dom som du sagt (fokuserat längst bak)
Tror fiskarna kommer lysa upp bra mot det svarta :D Läckert
GRIZZLY skrev:Det var grymt snyggt det där.
ja det passar ju jättrebra. Har vart och kollat på en bakgrund idag också. Den var i plast/gummi (svårt att förklara) Den skulle också bli grym. 250 kr kosta den så 2 sånna skulle räcka, men det får bli nån annan gång
DeepPurple skrev:8 här :D
GRIZZLY skrev:ja trodde dom skulle få mer yngel än så :S :P
ja det var juh ganska smart men då skall man juh inte ha nån sten på ena sidan :P
fast man skulle juh kunna ha två stenrösen, ett på var sin sida :P
Nu är jag fundersam på mina hona. Hennes haka har blivit mindre på nått sätt. Som att hon råkat äta upp några ägg :S