Nu, på sommaren, när det känns lite trögt att hålla på alltför mycket med karen - tog jag ändå tillfället i akt att dra igång ett nytt litet projekt.
Jag var nere i Z-shopen och förberedde lite jobb där - jag skall ställa iordning några T-kar åt dom, så här på semestern. Då såg jag några Lejonhuvudsciklider - och jag blev helt golvad direkt. Två honor och två hanar fick följa med hem. Jag fick dra ihop ett kar på nolltid - samlade ihop lite "sticks and stones", drog ner lite växter.
Vilka lirare alltså - helsköna!
Karet är kanske en aning för litet för två par, men blir det bråk så får jag lämna bort ett av dom - det återstår att se hur det utvecklar sig, så därför får jag väl kalla detta ett projekt.
Jag kommer att lägga upp bilder och filmer allteftersom det händer lite roliga grejer!
Vattnet är lite grumligt ännu - det är ju bara första dagen, så bilden är väl inte helt jättebra, men det går kanske ändå hyfsat att se hur det ser ut. Jag har lagt en grund med en massa sten som bildar sköna grottor och även slängt i några krukor, både hela och halva. Jag skall även addera lite gräs, Nålgräs tror jag det heter...
Fiskarna tycks trivas fint och de äter räkmix som bara den - de håller även ihop parvis, så det skall bli kul att kolla in fortsättningen.
Här är en bild på karet och en liten snutt på fiskarna!:)
" target="_blank">