1 yngel (bild)

#1 - 18 april 2007 14:59
Hittade ett stackars yngel häromdagen i akvariet. Antagligen en svärdbärare.
Kvaliteten är lite suddig men det är ju taget genom ett glas och en plast skiva, det simmar i en sådandär plast bytta för gravida fiskar (va de nu sedan heter). Ska försöka se om man kan hitta ett 1-3 liters temporärt "akvarie" för fotografering av dessa krabater. eller så kanske man får tillverka ett foto akvarie av någon sort

ca 1,5-2mm kropp.
Bild 1
Bild 2

Kim
#2 - 18 april 2007 15:43
typ yngelkasse heter de väl,men va ville du med denna tråd,visa att du ha fått yngel?Jag se inte att du ha nån fråga.
#3 - 18 april 2007 16:22
låt ynglet va i yngelkassen, flyttar du den till någon liten plastburk är de MYCKET större chans att han inte klarar sig.
#4 - 18 april 2007 16:36
Pumba skrev:
låt ynglet va i yngelkassen, flyttar du den till någon liten plastburk är de MYCKET större chans att han inte klarar sig.

Håller med. Grattis vad jag har förstått är det ditt första yngel (i fiskväg). Det är alltid roligt med yngel om så endast ett.

PS. Du är verkligen en hejare på att ta närbilder
#5 - 18 april 2007 20:47
Japp :) Första fisk ynglet... Har 3 "normala" yngel från förut i hushållet.

Ännu en bild :)

Kim
#6 - 18 april 2007 21:00
Grattis endå:D Vill att mina svärdisar och guppy ska få yngel nu:):)
#7 - 4 maj 2007 20:08
Kanske man kan updatera tråden lite...
Har ett externt Eheim ecco filter som jag plockade ett svärdbärar yngel ur igår, det såg lite medtaget ut. Det är inte lika aktivt som sitt syskon som har varit i yngel kassen helatiden men förövrigt är det ok (tror jag).
#8 - 4 maj 2007 20:09
kimaspl skrev:
Kanske man kan updatera tråden lite...

Har ett externt Eheim ecco filter som jag plockade ett svärdbärar yngel ur igår, det såg lite medtaget ut. Det är inte lika aktivt som sitt syskon som har varit i yngel kassen helatiden men förövrigt är det ok (tror jag).

Bild 2 ser ut som en "palletciclic hona "
#9 - 5 maj 2007 05:22
Fick tipset från min djuraffär att trä en nylonstrumpa på filtret så inte ynglen åker in där..Fungerar jätte bra :-)
#10 - 5 maj 2007 06:27
här är en tredje bild på samma yngel .. kan ta lite nyare bilder på dom senare.
bild3

Annons