1 Slöjstjärt

#1 - 13 juni 2008 21:04
Har en fundering på om min Slöjstjärt känner sig ensam. Hon Simmar runt med 15 Sebrafiskar i ett 127 L kar? Hon ser ju inte lessen ut men :confused:
Typ nån att bubbla = prata med :p

Tjingeling på Fredag det 13 [}:)]
#2 - 13 juni 2008 21:14
Slöjstjärtar är inte precis kända för att vara några stimfiskar;), och personligen tror jag inte att den lider av att vara ensam Slöjstjärt i ditt kar.
#3 - 13 juni 2008 21:20
ansjo skrev:
Slöjstjärtar är inte precis kända för att vara några stimfiskar;), och personligen tror jag inte att den lider av att vara ensam Slöjstjärt i ditt kar.

Visst det är ingen stimfisk, men de mår klart bäst av att vara några slöjisar tillsamman.:)
#4 - 13 juni 2008 22:08
Instämer har haft såna för länge seeen!.
Dom blir lyckligare om dom har en kompis:D
Så köp en eller fler kompisar till den:)
#5 - 13 juni 2008 22:49
Baf2 skrev:
Instämer har haft såna för länge seeen!.

Dom blir lyckligare om dom har en kompis:D

Så köp en eller fler kompisar till den:)

mm ska nog göra det.... Verkar ju lite ensamt att bubbla runt så där bland Sebrastimmet :)
#6 - 10 juli 2008 00:38
Jag har läst att de visst är stimfiskar på det sättet att de trivs mycket bättre i grupp, blir livligare och mer nyfikna etc. Enligt egen erfarenhet är det också så :)
#7 - 10 juli 2008 07:13
eller gör som en kär vän te mig (ej akvarist och frågade inte mig innan)
köpte q kampfiskhona och tre kampfisk hanar!! han ringde mig och bad mig komma över helt själaglad.. 15 min senare stövla ja in hos honnom o ser att det finns en betta hona i karet o inget mer.. min kompis reaktion: "det sa bara pang"..

haha.. så alla fiskar går absolut inte att ha flera med.. :)
#8 - 10 juli 2008 15:47
Ibanez skrev:
eller gör som en kär vän te mig (ej akvarist och frågade inte mig innan)

köpte q kampfiskhona och tre kampfisk hanar!! han ringde mig och bad mig komma över helt själaglad.. 15 min senare stövla ja in hos honnom o ser att det finns en betta hona i karet o inget mer.. min kompis reaktion: "det sa bara pang"..

haha.. så alla fiskar går absolut inte att ha flera med.. :)

Aj då, det låter inte som något man ska prova hemma :(. Undrar varför de lät honom köpa 3 hanar och en hona i affären??? :D

Tur att slöjstjärtar är keligare. Matade nyss min lilla "flock" på 7 st. Det blir en del bök när de ska tävla om vem som får i sig maten snabbast men annars går de och betar på mina växter tillsammans i lugn och ro (till min stora förtvivlan, då de gjorde totalslut på 2st hygrophila på 3 dagar som om det vore godis).
#9 - 10 juli 2008 15:50
Förresten Kikki, har hört att Zebrafiskar ibland biter tag i fenor, har det någonsin hänt? Är lite nyfiken bara. Vet att många kör slöjstjärtar + zebras. :)
#10 - 10 juli 2008 22:01
Tinet skrev:
Förresten Kikki, har hört att Zebrafiskar ibland biter tag i fenor, har det någonsin hänt? Är lite nyfiken bara. Vet att många kör slöjstjärtar + zebras. :)

Jo det tror jag nog mina Sebrafiskar har gjort. Men det har blivit bättre sen dom fick större :)
#11 - 20 juli 2008 12:39
Skaffa en polare! De klarar sig själv men trivs bättre i sällskap!

Jag har två just nu och de umgås jämt och ständigt, sötnosarna!

Annons