Hej! Jag kallar mig akvarist, ja. Jag håller på med akvarium, och jag tänker fortsätta med det. Tycker många här som inte kallar sig akvarist, är akvarister. Eftersom dom har akvarium, och tänker fortsätta med det. Dom är intresserade och fascinerade. Jag kan nog inte medge att jag är i Nybörjare fas 2 dock. För jag har inte haft problem med mina kar på länge. Dom flesta har faktiskt en väldigt bra balans. Sen tycker jag det finns MASSA olika nivåer som akvarist. Eftersom de flesta intresserar sig av olika saker inom den. Jag odlar ingenting svårt. Jag odlar lite räkor. Jag gör inga special-maträtter till mina fiskar. Dom får räkmix och annat fryst. Jag har inte 67 akvarium. Jag har 5. Jag har inte superduper dyra ytterfilter till alla kar. Jag kör på innerfilter eller de jag har råd med.
Nu säger jag inte heller att de ovanstående är det som gör en till akvarist. Men för att dra en motsats. Jag ÄLSKAR min hobby. Haha, jag har INGA andra aktiviteter. Det är jag å fiskarna/räkorna. Därför kallar jag mig akvarist. Inte för att jag är någon high-tech superduper akvarist med 40000% erfarenhet och fakta....utanför att jag älskar och ägnar så mycket tid till min hobby.
Sen säger ju folk "jag är i nybörjare 2 för det finns ju en massa saker man inte alls vet något om"! Jag tror ingen räknar med att man ska kunna ALLT som akvarist. Man håller sig liksom i sitt område. Och utvecklar det efter hand. Jag tycker alla seriösa, insatta personer på det här forumet är AKVARISTER. Sedan kanske folk håller på med olika saker, kan mer eller mindre av något osv. Men dom är fortfarande akvarister. Akvarist är ett ord som för mig är inget mer en ett ord, möjligtvis en grupp personer. Akvarist är ingen indelning på "hur bra man är" för mig.