klickertränar du din fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    klickertränar du din fisk?

    Hej!
    Finns det några som har fiskar som kan göra konster?

    Har ni några tips på vilka fiskar som är roliga att lära saker till? Vilka fiskar tror ni är mer arbetsvilliga än andra? Jag jobbar mkt med klickerträning med min hund och katt =) och varför inte klickerträna en firre

    Titta på klippet så förstår ni

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen
  • Tamarind
    • February 2008
    • 482

    #2
    Jag tror att de flesta fiskar är alldeles för korkade för att kunna dresseras (förutom att simma fort när det vankas mat och magiskt försvinna om man stoppar ner en håv)... Dock borde det väl gå att lära guldfiskar, koi och eventuellt diskusar några enkla saker. De ska väl vara smartare än genomsnittet? Skulle vara intressant att se fler exempel på fisk-agility!

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      #3
      hur skulle ett sådant tävling se ut!
      Alla har med sig sin guldfisk i ett petbox i sporthallen och där får man hyra akvarium som man släpper ner sin guldfisk i så den kan värmas upp inför tävlingen, sen när det är fiskens tur håvar man upp firren ur akvariet och går till "tävlings tanken" där hinderbanan finns. Ja det skulle jag vilja se!

      Ursprungligen postat av Tamarind
      Jag tror att de flesta fiskar är alldeles för korkade för att kunna dresseras (förutom att simma fort när det vankas mat och magiskt försvinna om man stoppar ner en håv)... Dock borde det väl gå att lära guldfiskar, koi och eventuellt diskusar några enkla saker. De ska väl vara smartare än genomsnittet? Skulle vara intressant att se fler exempel på fisk-agility!
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Tamarind
        • February 2008
        • 482

        #4
        Ursprungligen postat av Nubi
        hur skulle ett sådant tävling se ut!
        Alla har med sig sin guldfisk i ett petbox i sporthallen och där får man hyra akvarium som man släpper ner sin guldfisk i så den kan värmas upp inför tävlingen, sen när det är fiskens tur håvar man upp firren ur akvariet och går till "tävlings tanken" där hinderbanan finns. Ja det skulle jag vilja se!
        Precis!

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Påfåglar ska man tydligen kunna lära.

          Kommentar

          • LaBBaN
            • August 2006
            • 32

            #6
            Tycker även denna film är lite härlig. Japaner(?) vilka annars =)

            Men det är ju ett bra bevis på att dom har bättre minne än 3 sekunder som det ofta brukar snackas om.

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Ursprungligen postat av LaBBaN
              Tycker även denna film är lite härlig. Japaner(?) vilka annars =)

              Men det är ju ett bra bevis på att dom har bättre minne än 3 sekunder som det ofta brukar snackas om.
              Många som tror att de har satt metall i fiskarna o att de sen styr dom me magneter under.

              Kommentar

              • Hanni
                • March 2009
                • 22

                #8
                Jag tror definitivt att de kan lära sig saker.<3 Guldfiskar är väldigt underskattade!

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #9
                  man kan lära ALLT som har en mage till att göra något. Det är bara tålamodet man måste ha =)
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Arctic
                    • March 2009
                    • 281

                    #10
                    om jag inte minns helt fel så ska elefantfisk eller vad den nu heter...vara relativt smart. och studier med slöjstjärtar har visat att de faktiskt kan lära sig att hitta i en labyrint för att ta sig till maten :P

                    Kommentar

                    • petnym
                      • May 2002
                      • 5028

                      #11
                      Det är ju bara bluff. Hur många timmar tror ni inte de filmat den där fisken för att sen klippa ihop några 5-sekunders klipp så att ni tror att fisken gör konster...
                      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                      Kommentar

                      • Ouscazz

                        • February 2009
                        • 910

                        #12
                        Trick tror jag inte på, men våra scalarer ser skillnad på olika matburkar.. när man visar burken med favoritfodret blir de helt tokiga och vice versa.
                        www.diskusforum.se
                        www.loricariidae.se

                        Kommentar

                        • Sultanen
                          • January 2008
                          • 2457

                          #13
                          Allt som äter måste få tag i mat för att kunna äta och därmed överleva, i naturen måste de ta till olika knep för att få tag i mat så varför inte i ett akvarium?
                          300L Räkkar
                          400L Växtakvarium
                          220L Saltvatten - Under uppstart
                          Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                          Kommentar

                          • Razen
                            • January 2009
                            • 3

                            #14
                            Min guldsömnsciklid(Bubbelina) följer bara mitt huvud fram och tillbaka vid akvariet... har några kompisar som har testat men den bryr sig inte. haha
                            Sen har jag en afrikansk fisk vet inte namnet på den men har döpt den till "Tank Abbot" :P men den simmar upp och ner och jävlas med tex min paroonhaj och min mal.
                            Ser ut som om att den vill para sig men den bara följer med dom fram och tillbaka genom karet...helt bäng är han. Simmar upp och ner i sin grotta, nej det är inget fel på den så att den håller på och dör. :P
                            I gryningen skall han komma och kräva sin rätt!

                            Kommentar

                            • sweet
                              • August 2008
                              • 60

                              #15
                              http://www.youtube.com/watch?v=aWR2RgLX61o kolla på det klippet, hehe så söt!
                              Goldie

                              Kommentar

                              Arbetssätt...