Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Myst har jag till Nintendo DS, men det är ospelbart...
    Hur i helskotta tänkte de som konverterade spelet? Vissa saker man måste hitta har på DS en storlek av några enstaka pixlar.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av VisualDarkness
      Myst har jag till Nintendo DS, men det är ospelbart...
      Hur i helskotta tänkte de som konverterade spelet? Vissa saker man måste hitta har på DS en storlek av några enstaka pixlar.
      Ja, rent allmänt blir väl konverteringar från stationära konsoler till bärbara ofta inte så lyckade. Tvärtom funkar inte alltid heller. Ratchet & Clank är en av mina favoritspelserier, och köpte Ratchet & Clank: Size Matters, som visade sig vara en konvertering från PSP till PS2. Inte helt lyckat om man säger så, såg ut som om man satt och körde ett PS1-spel på PS2, och spelkänslan var väl inte helt bra heller. Särskilt som man blivit bortskämd med hur klockrena R&C-spelen som gjordes för PS2 är. Dessutom var det inte ens Insomniac som gjorde R&C: Size Matters.
      Senast redigerad av Shepard; 20 May 2011, 23:52.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • erkiperki
        • July 2011
        • 173

        Jag rekommenderar Battlefield 3 (PC har bäst grafik men behövs väldigt bra dator) Väldigt bra grafik. Bra story i caimpainen och bra stora baner i multiplayer.
        Finns de nåt bra spel som liknar Assasin's creed? Det blir så himla långtråkigt.

        ha de gött!
        Mvh Erik

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Mass Effect 3 är avklarat... Har du inte klarat det än så kanske du inte ska läsa vidare.

          Vad ska man säga Spelet är i sig bra, men vad hjälper det när de totalt slarvar bort slutet? Som jag brukar säga, en film eller ett spel kan vara hur bra och spännande som helst, men är slutet inte bra kan det sabba allt. I det här fallet sabbar slutet av ME3 hela trilogin, eftersom val, karaktär, och så har förts över mellan spelen, och ME3 är spelet som avslutar alltihop. Och alla tre spelen har ju byggt upp en del förväntningar på vad man ska få se i slutet av trean. Men vad får man se? Ett ganska hafsigt påkommet slut, som dels har logiska missar, inte infriar nå´n av förväntningarna trilogin har byggt upp, och dessutom saknar allt vad "closure" heter (kom inte på nå´t bra svenskt ord). En miss de har gjort, och som väl ofta brukar drabba just sci-fi, är att de gör fienden (alltså inte dem man slåss mot, utan historiens antagonist, så att säga) övermäktig och oslagbar, ungefär "åh nej, våra starkaste vapen biter inte på dem!", och inte ens nu, när mänskligheten har hela galaxen på sin sida, så gör det nå´n nytta, man har samlat allierade av flera olika arter över tre spel, och har deras flottor till förfogande, men det visar sig att det inte hjälpte ett dugg. Nej, fienden går inte att besegra med vanlig militär råstyrka eller taktik, vilket resulterar i att de måste komma på ett osannolikt slut, som är krystat och lite fånigt, ungefär som i filmen Independence Day.

          Men trots detta kunde de ju ändå fått till ett ok slut, utan logikmissar, och som låter oss ta farväl av de karaktärer vi lärt känna över tre spel (ME1 släpptes 2007, ME2 2009, och ME3 2012), och visa vad som faktikt blev av dem efteråt, men inte då... Man får bara prata med dem lite innan slutstriden. Och det är extra tråkigt, eftersom det inte är nå´t fel på spelet i övrigt. Och det verkar vara ganska många ME-fans som är besvikna på slutet.
          Senast redigerad av Shepard; 20 March 2012, 18:50.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • rasermusen
            • October 2011
            • 258

            Hehe... Little big Planet :P
            /Rasmus

            Kommentar

            • Rebah
              • January 2012
              • 410

              Skyrim! 350+ timmar hittills tydligen Grymt spel att bara vandra omkring i och utforska med. Men Morrowind är forfarande bäst. Sådeså.
              "The trees move... do you not see it?"

              Kommentar

              • AffeAlien
                • December 2011
                • 655

                Ja Skyrim är ju hopplöst, man blir aldrig klar, men gillar verkligen fantasy spel och det är skönt att inte hålla på med MMO längre så jag kan spela mer när jag har lust och ork.

                Spelet jag längtar mest efter nu är faktiskt nya SimCity som kommer någon gång under 2013, har varit svag för "bygga saker spel" sedan jag började spela dator för 20år sedan.
                Mvh Alf

                Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                Kommentar

                • Dodat
                  • December 2010
                  • 55

                  League of legends! Typ 450 vunna games, dominion och normala

                  Runt 500 timmar in game skulle jag tro xD

                  Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
                  Dodat.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Har nyss klarat Uncharted: Drake's Fortune ytterligare en gång, och håller nu på med Uncharted 2: Among Thieves för andra gången, för att liksom fräscha upp minnet om karaktärer och så, innan jag sätter igång med Uncharted 3: Drake's Deception för första gången. Älskar Drake's Fortune och Among Thieves, visst man dör titt som tätt, men de är trots det spel man inte tröttnar på, och känner att striderna är omöjliga bara för att man råkar dö några gånger på samma ställe. Känslan i dem är oslagbar, en riktigt härlig matinékänsla á la Indiana Jones, och grafiken, mmmm... De är den typen av spel där man kan bli stående på en klippavsats, eller i ett trasigt fönster, och bli stående, och det känns som om man tittar ut över ett konstverk. Småfåglar flyger omkring över trädkronorna i djungeln nedanför, ovanför cirklar måsar, och vattnet glittrar i solen.

                    Det de möjligen kan kritiseras för, att de är ganska linjära, och det är den typen av spel där man kan få känslan att "jaha, det var ju tur att husfasaden var trasig just där, annars hade den gode Nathan Drake blivit stående där med lång näsa, utan att komma vidare" Men det är bara petitesser. Faktum är att jag föredrar lite mer linjära spel, framför så kallat "fria" spel. Den där "friheten" som brukar lovordas tycker jag mest är förvirrande, man springer omkring och letar föremål i varenda vrå, och råkar istället trigga en "random encounter" Och det är ju lite meningen att man ska springa runt överallt i så´na spel, och då känns "friheten" faktiskt inte särskilt realistisk, eftersom man knappast springer gata upp och gata ner för att leta värdefulla föremål när man går på stan. Och inte går man in i främmande människors hus heller, för att prata med dem, eller ännu värre, rota i deras lådor (de som spelat japanska RPG vet vad jag menar). Nej, de verkligaste spelen är ju egentligen de (som t.ex just Uncharted, och Mass Effect bl.a) där man står och tittar ut över landskapet, kanske en skyline, som gör att spelet ser större ut än det är. Visst, man kan inte ta sig dit, men det finns heller ingen anledning, står jag i en verklig skyskrapa och tittar ut öven en verklig skyline, så kan jag visserligen i teorin ta mig till husen långt där borta, men jag kommer inte att göra det. Så då stör det mig inte att jag inte kan ta mig dit i ett spel, men det utsikten gör, är som sagt att det får spelet att SE större ut, och det är fullt tillräckligt.
                    Senast redigerad av Shepard; 06 April 2012, 14:14.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Sådär, Uncharted 2: Among Thieves avklarat för andra gången, nu blir det till att sätta igång med Uncharted 3: Drake's Deception Unchartedspelen är riktigt bra, men man får ha överseende med att en liten känsla av snitslad bana infinner sig i miljöerna, och det känns ibland som ren tur att Drake kan ta sig vidare. Men så är det ju i så'na spel, och det är en petitess, som inte förstör spelet. Och se´n är vissa fiender en aning för svåra för att man (i alla fall jag) ska kunna klara dem på första, eller ens femte försöket, om man kör på normal. Men till skillnad från en del andra spel får man inte känslan av att det är ett oöverstigligt hinder, utan spelen är så bra så man fortsätter tills man tagit sig förbi det.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Så, då var Uncharted 3: Drake's Deception avklarat också, och, tja... Ett bra spel är det ju, men snälla Naughty Dog, skruva ner svårighetsgraden en aning i ett eventuellt (och högst troligt) Uncharted 4... Det är inget kul att dö ett antal gånger i istort sett varje strid, för att fienderna är lite FÖR smarta. Man ska åtminstone ha chansen att klara sig igenom spelet utan att dö om man kör på normal. Nu kändes det lite som att, jaha, om det här är normal, då vill jag inte veta hur striderna är på hard. Det känns som om det oftast åtminstone är en fiende som står placerad så att han kommer åt att skjuta på en bakom skyddet... Eller så kommer de bakifrån, när man sitter bakom ett skydd, och inte är beredd, och så dör man, som en blixt från klar himmel. Även om man tar sig förbi striderna ganska fort ändå (tack vare täta checkpoints), så förtar det ju en del av stämningen och spelkänslan, och rytmen i spelandet blir lidande, när man dör så ofta.

                        Men som sagt, det är ett bra spel, spännande och snyggt. Och det lär nog som sagt komma ett Uncharted 4, eftersom det antyds en sak om Drake, som inte får nå´n upplösning i Uncharted 3. Om de bara skruvar ner svårighetsgraden en aning på normal, så det känns som normal och inte hard, så ser jag fram emot det.
                        Senast redigerad av Shepard; 13 April 2012, 01:07.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Dippen98
                          • March 2012
                          • 67

                          Kör just nu lite Skyrim och Team fortress 2
                          54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Har börjat köra Halo - Combat Evolved Anniversary (har inte kört originalet, mer än att jag testat det snabbt hos en kompis nå´n gång). Och det började med att jag skrattade, och tänkte, är Halo ett humorspel? Precis i början, ombord på The Pillar of Autumn, stöter man på en liten fiendetyp som, ja... Trodde först att jag hade råkat sätta igång ett Ratchet & Clank av misstag. De både låter, och ser ut som nå´t ur just Ratchet & Clank (som ju är spel med en humoristisk underton), och kutar omkring och pratar med smurfröster, och verkar få panik, och springer åt andra hållet när man kommer nära dem. Hehe, började som sagt skratta, och det är väl kul, men... Jag gillar verkligen Ratchet & Clank, men hade inte väntat mig det i Halo.

                            Och det märks att det är ett FPS i den gamla skolan, trots upphottad grafik. Försökte ta skydd, som jag numer är van vid att kunna göra i spel, men det gick inte...
                            Senast redigerad av Shepard; 14 April 2012, 12:11.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • macke_fisk
                              • December 2005
                              • 4442

                              Har fastsnat på uncharted 2 men har har klarat Assasains creed 2 nu för andra gången. Ett spel som aldrig blir tråkigt ^^. Har köpt Gran terismo 5 till ps3 och det ska bli kul att testa .
                              MVH macke_fisk

                              Kommentar

                              • robidobban
                                • March 2009
                                • 652

                                Jag kör mycket skyrim nu men jag har fastnat vid uppdraget där man ska exportera Esbern till Riverwood för jag har tappat bort honom :S

                                Rebah, hur ser man hur länge man har spelat?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...