Hej Anita!
Jag har studerat honom väl men tycker inte att det syns något annorlunda på honom, tittade nu igen efter dina tips men fortfarande inget avvikande.
Gav lite mat nu i eftermiddag och han var framme och ville äta precis som dom andra. Just nu när jag var och tittade igen simmade han faktiskt med de andra fast mycket ryckigare eller hur man ska uttrycka det.
Min tanke har varit lite att det kanske blev för häftigt med vattenbytet utan beredningsmedel. När jag fylla karet första gången fick det ju "stå till sig" en vecka innan fiskarna flyttade in så eventuella ämnen som kan finnas i vattnet neutraliserats eller nåt...korkat att tro kanske men jag är helt grön på detta.

Finns det inte en chans tro, att han återhämtar sig om han verkar pigg på mat?
Förut var ju kh på 6 men nu 3, det kan inte ha någon betydelse?

Algerna eller kanske rättare sagt beläggningen är typ gulbrunaktig och går lätt att få bort med handen.

Rötterna kokade jag som en galning innan jag blev nöjd, vill inte ha tefärg utan klart vatten och det har funkat fint men just luddet är ju inte så kul för det verkar bli mer och mer. Jag tänker tofsalger, kan det vara såna? Ser ut som vitgråa tofsar.
Tusen tack för att du vill försöka hjälpa mig!

Agnez [:-84] (ungefär så här, fast lite mindre, ryckigt simmar min platy)