Råkade stöta på en riktigt fin Polypterus Palmas, troligen Polli eller Buetikoferi, och självklart var jag ju tvungen att köpa den också :) Skönt med fem arter Fengäddor, nu kan man försöka ligga lågt ett tag. Ska försöka ta någon hyffsad bild på Ornatipinnisen och se om något vet vad det kan vara. Han ser lite kryare ut idag men fenorna ser små och veka ut... Möjligen att dom håller på att växa ut igen efter att ha varit nästan helt borta. Skumt bara att det inte fattas några bitar utan att dom bara är små.
Lokale fiskhandlaren lovade horsomhelst att jag fick byta om det inte gick till sig på några veckor. Så jag ger den lille gynnaren en chans.
Trist med algerna Michael, hade grymma problem med grönt vatten förut. Höll på att bli bindgalen. Mörklade o bytte vatten o allt jävulskap. Tillslut skaffade jag en väldig massa flytväxter och då fick jag bukt med problemet.
Välkommen till en gammal anrik tråd Jimmyas :)
Min lilla Clarias har nog förresten ätit sin första fisk inatt, en Guldbarb är mystiskt försvunnen ;) Tråkigt att han bufflar med fengäddorna dock, skulle behöva ett eget kar för den onda tingesten.
Glad Påsk på er! =)
MVH
/Jens