battalionP skrev:
Hoppla!

Har aldrig haft varken tangyanika eller malawi. Multisar är väl en ganska bra nybörjarfisk?:)

Japp det är den.

battalionP skrev:

Så, frågan är hur ett gäng multisar kommer trivas i mitt kar. som sagt 45 liter. Just nu sitter det ett fluval1 innerfilter där, räcker det?

45 liter räcker bra. Men ett fluval 1 kan bli lite för dåligt tryck. Men så länge filtreringen fungerar bra så är det helt ok, men ett större skulle inte va helt fel. Har ett fluval 3 i mitt 54 liters.

battalionP skrev:

Verkar som dom ynglar av sig ganska kraftigt. är inte intresserad av att föda upp/behålla alla yngel så dom blir antingen scalarmat eller om zoo vill köpa tillbaka dom.. Men frågan är, jag har hört att vissa ciklidyngel är väldigt taggiga och inte uppskattas som mat av större fiskar? Hur är dessa??

De är inte taggiga direkt utan skulle säkerligen kunna ätas utan problem. Men har aldrig prövat det själv ;) så jag kan tyvärr inte ge ett xakt svar men det ska nog inte vara några problem.

battalionP skrev:
Hur mycket är lagom att starta med?

En 4 stycken är väll lagom så kommer du garanterat få en massa yngel inom några veckor. Jag köpte 2+2 varav en hane dog då den andre var dominant o nu har jag yngel lite här o där i karet :D

//MVH Tulle