MaxRobban skrev:Sera Nip är tabletter som innehåller mkt protein. Det är " torkade " tabletter, kollade priset på en affär som säljer via postorder.. så du kan se på ett ungefär. Innehåller 50 % flingor och 50 % frystorkat levandefoder. Tabletten kan fastsättes på akvarieglasets insida.
24 tabl = 39:-
100 tabl = 119:-
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/sera-onip-tabl-p-4519?osCsid=f3c0401a990aadbe3545ecdec4173af1
Så ser burkarna ut... detta från en butik som säjer via postorder, men finns i de flesta välsorterade butiker.
Bosmidier som ngn annan nämner är fryst mat.. kostar mellan 30-40:- för en " kaka" som får trängas bland bullar i fysen. Detta foder är drygt och en sådan fryst förpackning räcker länge.
Hälsn Robban
aha okej=) jag har ca 8 stora fiskar och 5 lite större yngel och sedan en 10 mindre yngel.(platys, molly och ancistrus) Är det för mycket att ta 2 bitar av den då och fördela? För jag har märkt att mina platys blir som bollar nästan och de har nyss då fött yngel. jag har röda mygglarver och ger dem nu och jag ger dem det varannan dag ungefär.
men de där tabletterna ska jag kolla efter=) det låter bra tycker jag=)