qenzo skrev:Ja precis Limia... Kommenterade att jag inte haft några problem, tack vare att ngn skrev om massdöd i karen.
Man kan alltså lyckas.
Men jag är även astma/allergisk och har inte heller stött på några problem där. Men så tar jag inte onödigt mycket i de röda mygglarverna heller.
Jag har inte påstått att problem inte kan uppstå. Och jag tycker inte att man ska koncentrera sig enbart på det negativa, utan och lyfta fram, att det KAN gå bra.
De tester som har gjorts visade att ungefär 1/3 är allergiska mot röda mygg - för övrigt gäller inte detta bara för frysta utan frystorkade är ännu värre.
1/3 är fakstiskt väldigt mycket och frågan är om det finns någon annan laglig produkt som är lika allergiframkallande som just röda mygg.
Självlart så skall man lyfta fram och varna för en produkt som är så oerhört allergiframkallande - risken är ju dessutom uppenbar att om röda myggen triggar fram en allergisk reaktion hos en person så kan det dessutom mycket trigga fram allergiska reaktioner även mot annat (som pollen etc.). Röda myggen är ju bara att sluta med om det skulle uppstå problem men pollen är svårare att undvika.
Jag har pratat med flera som nästintill har fått sina liv förstörda pga röda mygg.