Emman skrev:
allvarligt talat va surrar du om?!

filtret förljde för det första inte med akvariet utan det köpte jag till och akvariebutiken som jag prata med tyckte att det borde räcka. sen är det faktiskt redan fyllt med filtermassa om man då inte ska räkna in själva pumpmotorn med propeller men det är juh lite svårt att klara sig utan...

jag uppskattar verkligen inte att fu gör en massa antaganden och gissningar utifrån nåt du inte vet nånting om

Jag tror att det är en del missförstånd inblandat här.

Tror att Åheim syftar på att det inte alltid finns den kunskap i affärerna som man lätt kan tro. Ofta visar det sig att kunden får felaktig information från okunniga säljare. Dessutom är standard filtren i pumparna sällan av det bästa kvalitén, men Åheim kan säkerligen förklara hur du ska gå till väga. Tror som sagt att det var detta Åheim syftade på med sina ord om att filtert kom med akvariet. Hoppas du förstår min tankegång!

Eftersom slöjisar skitar ner så mycket mer än andra fiskar kan det tänkas att du måste lägga in en till pump om du märker att pumpens kapacitet försämras väldigt snabbt.