sonsam skrev:
Var i zoobutiken när det plockades upp flera laddningar fint färgade guppys. Frågade hur gamla dom var när dom får dom och gissa vad svaret blev?? Jo, tre!! veckor?? :confused: Dom var stora och feta, som mina fullvuxna som är bra mycket äldre. Vissa har den där kurvan över ryggen, som jag tycker ser sjuklig ut. En välväxt guppy ska vara "rak" i kroppen. Kan det måhända vara så att dessa snabb-uppväxta inte hinner få ett starkt skelett och kroknar av den anledningen. Det är väl så att man får hoppas på yngel innan dom trillar av pinn.:D

Inte en chans att de kan vara så unga!!!!! vid tre veckors ålder har de oftast inte ens hunnit börja färga ut, och bara kunniga akvarister kan se könet på dem så tidigt, jag tror de ljög, eller att de menade att guppysarna hade varit I BUTIKEN i tre veckor....en guppyhona är ganska liten vid sin första kull, sedan fortsätter hon växa till lite grann under tiden fram till de följande kullarna, och vid ett halvårs ålder borde de ha nått den storleken, TIDIGAST!!!!!!:mad: