Hoppas att ni som vill läsa roliga uttalanden ursäktar dessa små avvikelser från ämnet.. Men nu när en riktig zoobutiksanställd finns på tråden vill man ju passa på tillfället! :)

Dumma kunder är det svårt att skydda sig mot men kanske kan butikerna ha egna policys gentemot vanliga dilemman? Att lagstiftningen ska täcka allt är väl tyvärr inte att räkna med?

Jag måste fråga; med "kardinal", menar du kardinaltetra, varför avråder ni i så fall från dem? (edit: Plötsligt gick det upp för mig, du menar såklart kardinalfisk som ju är en kallvattenfisk)

Vad det gäller växter så har jag förstått via andra trådar detta med sumpväxters och vattenväxters överlevnad i genomsnittsakvarier. Det verkliga dilemmat för mig (fast det kan ju inte du göra något åt) är att zoobutikerna i min stad helt enkelt inte vet. De vet inte om det är en vatten- eller sumpväxt, ännu mindre her stora de blir, ljuskrav, gödning etc. Mitt sätt att lösa det hela är såklart genom att skaffa kunskap och numera är jag nog ganska påläst :D

Hoppas att du även i framtiden orkar informera oss kunder, både de trevliga och de andra!