[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Mina 17 styckna colombiatetror går ihop med ett par Blåciklider och ett Aequidens metaepar samt "bedrövligt" många (snygga) corydoras. Jag upplever inte att de är fenbitare, de jagar/stressar inte runt med varandra. Mina är väl inte fullvuxna riktigt än men inte långt ifrån. Jag valde medvetet lite större storlek på dem för att de inte skulle bli mellanmål åt de blå. Jag har haft sorgmantlar och de här röda "smådj^vlarna", är det serpaetetra de heter? De uppträder inte lika aggro som någon av de sorterna utan är riktigt snygga. Nu är det ju inte att jämföra med diskussällskap visserligen. När jag tittar på dem så kan jag inte tänka mig att de skulle förvandlas till nafsande små elaka tetror... Nån annan som vet annorlunda får gärna yttra sig. [:o] Jag skulle kunna tänka mig dem med diskus. En annan riktigt SNYGG tetra är Hyphessobrycon haraldschultzi, röd kristalltetra. Dessa har jag ihop med diskusarna och den funkar finfint. Dessa är väldigt snälla och ostressiga... [/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Ursäkta bildkvaliteten... [:o] [/COLOR][/FONT]