kjell det stämmer absolut. men viktiga saker kan man alltid nämna. det är inte svårt o säga.
- du bara så du vet, nu när du köpt praktbotier så bör du veta att de lätt får vita prick om man har fel temp, eller om de blir stressade.
- du bör egentligen alltid lägga fiskar i karantän utifall att de kanske är sjuka, så de inte smittar resten av dina fiskar.
Helt självklara saker som inte tar mer än en minut att säga.
jag tror absolut att dessa anställda från början vid sin start i detta yrke informerade så mycket de kunde innan tungan fassna i halsen. med tiden tröttnar de säkert på att gång på gång informera om samma sak hela tiden.
detta är ju som det låter. inte bra alls. de har ju kunnigheten, den där diplomen hänger på väggen för att de ska dela med sig så mycket som möjligt.
jag har fått info om en växt i mer än tio min, hur nödvändigt är det i jämförelse med karantäns-informationen?
de måste lära sig prioritera. enkla saker kan de alltid be köparen kolla upp.
tex om du vill veta mer om neontetran så kan du alltid kolla på hemsidan www.zoopet.com där finns massor med information och hjälp.
en seriös butik bör vara på detta vis enligt mig. har man 18års gräns på att köpa fisk så innebär väll detta att tanken är att man vill att fiskarna ska hamna i rätt händer mm.
vi har redan kommit fram till att butikerna inte tar ansvar, alltså att de har otroligt lite skyldigheter, en bra butik ska gå efter vad som är rätt och inte gömma sig bakom vad som enligt mig är lagar som skyddar dem från att förlora pengar och hjälper dem att tjäna pengar.
min familj, min släkt. vi har många resturanger, skulle ett hårstrå finnas i en maträtt får de inte bara ny mat, de får gratiskuponger mm. detta är inte för att smöra. vi behöver inte göra detta egentligen. vi gör det dock för att skapa en bil av att vi gör det som är rätt, oavsätt vad plåmboken säger.