Recensionsavdelningen är ett JÄTTEPLUS för zoopet. Information om prylar och affärer är ju en av de vanligare ämnena. Såg inte att detta var på g.

Mitt inlägg ovan var inte meningen att vara gnälligt om det du syftade på.

Anledningen till att jag skrev det var nog mer en allmän oro om att man inte kan lita på informationen på zoopet (när det gäller affärer och utrustning) om bara det positiva ska få fritt spelrum. Sen tycker jag att kritiken ska vara saklig oavsett om den är negativ eler positiv.

Inte så konstigt att du missade den infon eftersom det varit på gång länge och vi aldrig kommit till skott.
Egentligen är orsaken till detta det som du skriver i den andra delen ovan - dvs - att man inte kan lita till informationen på zoopet....
Jag håller med - men tyvärr kan man inte lita på informationen på internet. Jag har sett flera recensionsmoduler där utfallet har varit klart lögnaktigt. Orsaken har främst varit att recensionen nästan bara reducerats till att bli ett tyckande och inte ett recenserande av en objektiv verklighet. Ett exempel en akvarieaffär hade fått högsta betyg för tillgänglighet - i verkligheten så ligger affären väldigt offside och är jättesvårt att hitta till.

Därför så ville vi göra en recensionmodul som mer detaljreglerar recensionen och där kanske 80% blir fakta och 20% känsla istället för tvärtom.
En sådan har vi faktiskt alltså redan gjort - men efter att ha grubblat länge på detta så är vi nu istället rädda för att det då blir för jobbigt att göra recensioner (tar för lång tid) eftersom man måste kolla en massa fakta (t.ex. hur många akvarier som finns) och att vi kommer att bli få recensioner. Därför har vi funderat på at bygga om kriterierna igen och så drar det ut på tiden.....